به گزارش پارس نیوز، 

 سردار عزیزالله ملکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال گزارش و رصد اطلاعاتی و اعلام سازمان دامپزشکی هرمزگان مبنی بر ورود غیر مجاز گوشت های منجمد خارج از شبکه دامپزشکی از شرق استان و نگهداری آنها در سه سردخانه در بندرعباس ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی ها و استعلام های بعدی از مراجع قانونی مشخص شد پروانه های حمل بهداشتی ارائه شده این گوشت ها جعلی و بدون اعتبار است.
ملکی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازدید میدانی مشخص شد که برچسب های موجود روی بسته های محصولات گوشتی از نظر تاریخ، تعداد و وزن با محتوای موجود در بسته بندی مغایرت داشته و از نظر ویژگی های ارگانیکی و ظاهری نیز با گوشت های مجاز وارداتی هیچ گونه همخوانی ندارند و همچنین اسنادگمرکی ارائه شده این محموله نیز از طریق گمرک تایید نشده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه بررسی این پرونده، نمونه ای از این گوشت ها جهت انجام آزمایش به اداره دامپزشکی استان ارجاع که در نتیجه آزمایش مشخص شد که این گوشت ها آلوده به باکتری سالمونلا بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارند.
فرمانده انتظامی هرمزگان یادآور شد: تاکنون در این پرونده سه متهم دستگیر شده اند که مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی از مراجع و سازمان های مسوول درخواست کرد هر چه سریع تر دستور معدوم سازی گوشت های آلوده را صادر کنند تا نگرانی ها نسبت به احتمال بازگشت این گوشت ها به چرخه مصرف از بین برود.