به گزارش پارس نیوز، 

بهمن مرادنیا در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تاکنون توفیقی در مهار قاچاق در کشور حاصل نشده، گفت: این امر ناشی از عملکرد دستگاه‌های متولی است، که منجر به ناراضی بودن تولید کنندگان از وضعیت تولید و قرار گرفتن کالاهای ایرانی در رده‌های آخر مصرف مردم است.

وی اظهار داشت: با اتخاذ تمهیداتی چون فزونی تبلیغات در رسانه‌ها و  بهره‌مندی از هنرمندان و اثرگذاران در جامعه می‌توان مردم را به سمت خرید کالای داخلی سوق و هدایت داد.

مرادنیا ساماندهی بازارچه‌های مرزی را در راستای ممانعت از کالاهای وارداتی مهم ارزیابی کرد و افزود: با تحقق این مهم بستر صادرات کالا برای ارتقای درآمد و معیشت مرزنشینان افزایش می‌یابد، امری که از روی آوری آنها به قاچاق کالا نیز جلوگیری می‌کند.

استاندار کردستان لزوم سازو کار و برنامه ریزی برای واحدهای تولیدی و پیگیری فعال شدن مناطق آزاد بانه به مناطق ویژه را دیگر راهبرد مهم در ممانعت از ورود کالا به مرز عنوان کرد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: مقرر شده در برگزاری جلسه مشترک با سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی اقدام به راه‌های مقابله و مهار قاچاق کالا کنیم.

وی با ابراز امیدواری اینکه تولید در کشور با مهار قاچاق رونق یابد، گفت: آگاهی‌بخشی مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی در شکوفایی تولید و اقتصاد که مسلما بر اشتغال افراد موثر است، مفید به فایده خواهد بود.


انتهای پیام/