به گزارش پارس نیوز، 

سید حسین هاشمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری بر ضرورت اتحاد و انسجام داخلی در این زمینه تاکید کرد و افزود : نباید احساسی عمل کنیم و باید همان گونه که رهبری و رئیس جمهوری تشخیص لازم را می دهند ، با قدرت ،منطق و تدبیر برنامه ها و اهداف مورد نظر را عملیاتی کنیم .

وی با تاکید بر این که به طور یقین با دلایل محکم و قوی ، آمریکا دوام نخواهد آورد و به خاطر خروج از برجام پشیمان می شود ، اظهار داشت : دنیای امروز ، دنیای ارتباطات است که سبب شده تا به محض اعلام خروج آمریکا از برجام ، کشورهای انگلیس ، فرانسه و آلمان مخالفت خود را به مردم دنیا اعلام کنند.

قائم مقام وزیر کشور گفت : همان طوری که رئیس جمهوری اعلام کردند ، مذاکره و صحبت می کنیم و اگر منافع ما بر اساس مصوبات برجام محقق شود ، ادامه می دهیم.

وی افزود : وظیفه همه این است تا مضاعف کار کرده و بالاتر از وظیفه در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری مشارکت کنیم.

هاشمی با اظهار این که باید با مزاحم های اقتصاد مقاومتی برخورد کنیم ، خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی شرکت کننده در این جلسه گفت : اجازه اختلاف و هزنیه های غیر ضروری را به حوزه ماموریت های خود ندهید.

وی افزود : اقتصاد سالم آن اقتصادی است که 75 درصد هزینه کشور از طریق مالیات تامین شود و در دولت یازدهم دریافت مالیات مثبت بوده است.

قائم مقام وزیر کشور امید دادن به مردم و انسجام درونین را ضروری دانست و گفت : همه باید بدانیم که هیچ کسی نمی تواند به کشور ضربه بزند ،چرا که مردم وقتی ببینند دشمن جری شده ، انسجام بیشتری پیدا می کنیم.

** نقش مازندران در خودکفایی غذایی کشور

هاشمی بهره گیری از ظرفیت های داخلی را مهم ترین اصل در اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد : استان مازندران در حوزه کشاورزی باید حرف اول کشور را بزند و صنایع تبدیلی این استان با توانمندی بالا باید بیشترین نقش را در خودکفایی محصولات غذایی کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر این که مازندران نباید به دنبال صنایع آلاینده و سنگین برود ، گفت : باید از خام فروشی محصولات کشاورزی پرهیز کنیم.

قائم مقام وزیر کشور افزود : نشانه ها و فعالیت های برنامه ای مازندران مثبت است و اجازه ندهید حاشیه بر اصل پیشی بگیرد و با وحدت و همدلی به مردم خدمت کنید ، خدمت دعوا ندارد بلکه رقابت دارد و اعتماد معجزه می کند.

وی ادامه داد : مازندران استعداد فوق العاده ای دارد و علاوه بر تامین مواد غذایی خود می تواند در خوداتکایی و امنیت غذایی کشور را تضمین کند.

 

انتهای پیام /