به گزارش پارس نیوز، 

 بهرام نصراللهی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که درسالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: سند آمایش استان در حال انجام است و تا پایان نیمه نخست امسال تصویب خواهد شد.

وی عنوان کرد: مشاور سندآمایش استان موظف شده استراتژی های توسعه در هر شهرستان را مشخص ومحورهای اصلی توسعه را تبیین کند.

وی اظهارداشت: تمامی نیازهای شهرستان ها را مشخص و طی برنامه ای یک ساله توسعه شهرستان ها را در شورای برنامه ریزی استان تصویب می کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه هر سال برنامه توسعه 5 هزار روستا در کشور باید مشخص شود که سهم استان کردستان 167 روستا است.

نصراللهی زاده با اعلام اینکه بیش از هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 به طرح های عمرانی استان تخصیص پیدا کرد، گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار استانی و از محل آب های مرزی هم 700 میلیارد تومان و بالغ بر 320 میلیارد تومان از حوزه پروژه های ملی سال گذشته به استان اختصاص پیدا کرد.

وی به نرخ بیکاری در سال های 95 و 96 استان اشاره کرد و اظهارداشت: در بهار 95 نرخ بیکاری استان 12 درصد و در بهار ۹۶، ۱۳.۷ درصد، در تابستان ۹۵، 12 درصد و تابستان 96 هم ۱۱.۷ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در پاییز سال 95 و 96 به ترتیب 16 و ۱۲.۱ درصد بوده است، بیان کرد: حدود 4 درصد نرخ بیکاری در پاییز وزمستان سال 96 نسبت به 95 کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل آن اجرای طرح های بخش عمرانی و تزریق اعتبارات به این بخش بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه پیچیدگی نظام بروکراتیک اداری را مانع بهره وری خواند و گفت: یکی از آفات سیستم اداری درکشورما برگزاری جلسات متعدد و غیرضوری است.

حسین فیروزی با اشاره به اینکه عدم اجرای مصوبات جلسات هم تخلف اداری محسوب می شود، بیان کرد: متاسفانه ارتباطات شخصی و عاطفی مانع بکارگیری ابزارهای قانونی در برخورد با مدیران شده است.

وی ادامه داد: رودربایستی و تله های عاطفی باید از بین برده شوند تا حقوق مردم در این نوع از تعارفات مدیران با یکدیگر ضایع نشود.