به گزارش پارس نیوز، 

 منوچهر حبیبی بعدازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان قزوین افزود: سال قبل کاهش نرخ بیکاری در استان را شاهد بودیم که اتفاق خوبی بود و نشان از موفقیت برنامه های اقتصادی دولت در قزوین داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: سال گذشته بین هشت دهم درصد تا یک درصد شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم و هدف گذاری شغلی سال نیز با ایجاد 20 هزار شغل محقق شد.
حبیبی تاکید کرد: هدف گذاری سال جاری در خصوص کاهش نرخ بیکاری، اشتغالزایی و حمایت از تولید با همدلی و انسجام سیستم بانکی، دستگاههای اجرایی و نظارتی باید به طور جدی و مستمر دنبال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه های اقتصادی استان با شیوه های کارشناسی و تخصصی تاکید کرد و افزود: برنامه های این حوزه برای سال جاری هدف گذاری شده است و با تقسیم کار و تفکیک وظایف به سرانجام خوبی خواهد رسید.
حبیبی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شهری و روستایی نیز گفت: درپرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و کارآفرینی باید بررسی های کارشناسی انجام شود تا در نهایت طرح هایی مورد تصویب قرار گیرند که منجر به تولید و اشتغال و تامین معیشت مردم بشوند.
وی با تاکید بر اولویت اختصاص تسهیلات به طرح های زودبازده در بخش هایی چون گلخانه داری و صنایع کوچک، افزود: به متقاضیانی که دارای اهلیت و صلاحیت لازم نباشند نباید تسهیلات پرداخت شود و در بررسی طرح های اشتغالزایی در حوزه روستایی باید ماندگاری روستاییان در روستاها مورد توجه قرار گیرد.
6104*3013