کورورش پرویزیان رئیس‌کانون بانک‌های خصوصی با اشاره به هدف عمده بانک‌ها در زمینه کمک به بومی سازی فناوری حوزه پرداخت اظهار داشت: با رفع محدودیت‌ها بانک موبایلی در آینده ای نزدیک به وجود می‌آید تا دیگر مشتریان نیاز به حضور در شعبات بانکی نداشته باشند.

وی گفت: برای کاربران و مشتریان مهم است تا هزینه‌های مرتبط بر فعالیت‌های نظام بانکی‌شان کاهش پیدا کند و هزینه‌های اضافی در ارتباط با پرداختها کم شود و سطح دسترسی به نیازمندی‌های خاص افزایش پیدا کند.

پرویزیان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی‌تراکنش ایران" ITE ۲۰۱۷ "اظهار داشت: امسال این رویداد با حمایت کانون بانک‌های خصوصی برگزار می‌شود تا به بومی سازی فناوری‌های حوزه پرداخت کمک شود.

وی افزود: یکی از لوازم مهم برای تبدیل ایران به کشوری پیشتاز در صنعت مالی و بانکی و صنایع مرتبط با آن به ویژه صنایع پرداخت روزآمد کردن فناوری‌های حوزه پرداخت ا ست.

وی افزود: در این نمایشگاه فین‌تک‌ها، استارت‌آپ‌ها پرداخت و کاهش هزینه‌های حوزه پرداخت و همچنین فعالیت‌های مرتبط با بهبود حوزه مالی و بانکی و جلوگیری از رفت و آمدهای بیهوده مدنظر است.

مدیر عامل بانک پارسیان گفت: بزرگترین سرمایه و ذخیره ارزشی کشور جوانان تحصیلکرده هستند که می‌توانند با ا یجاد کسب و کارهای نوین در کشور وارد بازار کار شوند و در این عرصه در جایگاه بهتری قرار گیرند.

وی با اشاره به تحریم‌های بانکی گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند حمایت خود از نظام مالی و بانکی ایران را به همره داشته باشد ضمن آنکه برگزاری چنین رویدادهایی به ثبات و پایداری مالی و جلوگیری از این اختلالات کمک خواهد کرد.

وی گفت: نظام بانکی ایران توانست در حوزه پرداخت سخت افزار و نرم افزار و در حوزه امنیت و تبادل داده شرایط مناسبی داشته باشد البته شرایط فعلی اقتصاد ایجاب می‌کند تا کیفیت خدمات مالی برای مردم تضمین شود و اگر اخلال خارجی در حوزه نظام‌های پرداخت وصنعت بانکی صورت گیرد.

پرویزیان افزود: شبکه مالی ایران آمادگی و ظرفیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین را در خود ایجاد کرده و امیدواریم با رفع محدودیت‌ها این اقدامات اجرایی شود.

وی افزود: از این پس مشتریان می‌توانند به صورت کاملا الکترونیک حساب باز کنند و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با یک سیستم موبایلی تمامی اقدامات به صورت الکترونیک صورت پذیرد.

وی افزود: موضوع مهم دیگر سند نظام مالی است که به استفاده از فناوری‌های نوین و توجه به توان سیستم بانکی می‌پردازد، مباحث جدیدی که در حوزه نظام‌های پرداخت در سطح دنیا مطرح است در این سند نیز منتشر شده که از آن جمله می‌توان به پرداخت ارزهای رمزینه و بیت کوین اشاره کرد.

وی همچنین در مورد واقعی یا غیرواقعی تراکنش‌ها گفت: از ۱۵ سال پیش این موضوع فرهنگساز ی شده و سرمایه‌گذاری در نظام پرداخت الکترونیک صورت گرفته و نظام بانکی بخش عمده‌ای از آن را بدون گرفتن کارمزد انجام داده اما شورای پول و اعتبار تصمیم گرفته تا برخی از کارمزدها را جبران کند

وی گفت: در خصوص تامین مالی کسب و کارهای نوین با توجه به سیاست‌های ابلاغی در جایگاه خوبی قرار داریم و از منابع صندوق توسعه ملی برای این بخش به ویژه در حوزه صادرات کمک شده است.

وی با اشاره به نقدینگی موجود در کشور گفت: در حال حاضر ۱.۳ تریلیون نقدینگی در کشور وجود دارد و تراکنش‌های اضافی امروز محدودتر از گذشته شده است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه تراکنش ایران دوم تا چهارم آبانماه برگزار خواهد شد.