«در روزهای گذشته آمار شغل‌های پردرآمد کشور در رسانه‌ها منتشر شد. میان مشاغلی که به پولساز بودن معروف هستند، مانند پزشکی و مدیران نفتی، به شغل معلمی نیز اشاره شده بود که موجب تعجب بسیاری از کاربران شد!

در حال حاضر یکی از بازارهای پرمخاطب، بازار تدریس «کنکوری‌ها» است. معلم‌هایی که برای تدریس به دانش‌آموزان کنکوری در این بازار نام‌شان تبدیل به یک برند معروف شده، از این طریق درآمدهای بالایی را کسب می‌کنند. موسسه‌ها، آموزشگاه‌ها و مدارس برای بالا بردن آمار قبولی دانش‌آموزان خود در کنکور از معلم‌های برند و مطرح استفاده می‌کنند که هزینه این معلم‌ها نیز به شدت بالاست. از طرف دیگر والدین در زمینه آموزش فرزندان خود، هزینه‌های زیادی می‌کنند و به دنبال معلم‌های «برند» هستند. به طوری که گفته می‌شود هزینه معلم‌های «برند» که آمار رتبه قبولی دانش‌آموزان‌شان بالاست، به جلسه‌ای ۴ میلیون تومان نیز می‌رسد! در واقع دانش‌آموزان دقیقه‌ای حدود ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای یادگیری از معلم‌های مشهور هزینه می‌کنند. البته این هزینه می‌تواند میان چند نفر تقسیم شود اما دانش‌آموزانی نیز هستند که به طور خصوصی و هفتگی برای هر درس معلم می‌گیرند.

از طرفی فارغ‌التحصیلان نیز به تدریس اقدام می‌کنند که آنها رقم کمتری را دریافت می‌کنند. آنها به طور معمول برای یک ساعت الی یک ساعت و نیم، بسته به درس و دانش‌آموز، بین ۱۰۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

هر چه تجربه و شهرت معلم بیشتر شود، این قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور معمول با توجه به گزارش میدانی، اکثر دانش‌آموزان سال کنکور از مدارس غیر انتفاعی مناطق یک و دو تهران که معلم خصوصی می‌گیرند، برای جلسه یک ساعت و نیمی حدود ۶۰۰ هزار تومان الی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر معلم هزینه می‌کنند. در واقع معلم‌ها دقیقه‌ای ۶ هزار و ۶۰۰ تومان الی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان برای تدریس پول دریافت می‌کنند.

اما به طور مجموع بسته به شهرت افراد این هزینه‌ها فرق دارد. معلم خصوصی کنکور از حداقل ۱۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان برای خانواده‌های دارای فرزندان کنکوری هزینه دربردارد.»