حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه های نماز جمعه سیریک بیان داشت: آنهایی که زندگی شان را با هزینه های بالایی شروع می کنند ، با این امید که آینده ای شاد در انتظارشان باشد ، اما غافل از اینکه ریخت و پاش زیادی باعث استحکام خانواده نمی شود.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: خانواده خوب تنها این نیست که در آن دعوا و طلاق نباشد، بلکه خانواده خوب خانواده ای است که در کنار هم و با همکاری یکدیگر نیازهای هم را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه از یک خانواده خوب معمولا آدمی با کمبودهای روحی و روانی و عاطفی در نمی آید گفت: آدمهای بزرگ و با اصالت از خانواده هایی هستند که مهر و عاطفه در آن خانوادها کمبود نداشته باشد.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه سیریک با اشاره به جنایات اخیر در میانمار و کشتار مسلمانان مظلوم این کشور گفت: مسلمانان میانمارنیاز به حمایت های بیشتری از سوی دولت های جهانی دارند و جامعه بین المللی باید سریعا به اوضاع مسلمانان روهینگییا در میانمار واکنش نشان دهد و آنها را از این وضع بیرون بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید از تمام ظرفیتها به فریاد مسلمانان میانمار برسند تصریح کرد: کشورهای مسلمان جهان از ابزارهای سیاسی،دستگاهاو گروهای دولتی و غیر دولتی دست به کار شوند و به فریاد مسلمانان میانمار برسند.

وی اضافه کرد: دولت میانمار با همکاری ارتش آن کشور در میانمار نوعی نسل کشی و جنایت علیه بشریت انجام می دهند بدون اینکه جامعه بین المللی نسبت به این فاجعه واکنش نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام مهر ماه گفت: با باز گشایی مدارس کمیته امداد جشن عاطفه ها برگزاری می کند که همه دانش آموزان با پوشاک و لوازم التحریر پا به مدرسه بگذارند.