به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد از قرارداد 6میلیارد دلاری وزارت نیرو با یک شرکت اروپایی برای ساخت4نیروگاه سیکل ترکیبی باظرفیت3520مگاوات واحداث یک نیروگاه بادی خبر داد و اظهار داشت: آغاز اعطای تسهیلات به بخش های صنعتی از روزهای آینده آغاز می شود.

وی افزود: پرونده بابک زنجانی پرونده دو نفر نیست. ما از وی پول میخواهیم نه اموال تامشکلات ارزی ما را حل کند. فعلا هیچ پولی از طرف وی واریز نشده است. اینکه شماره حساب داده نشده است، بهانه جویی است.

نوبخت ادامه داد: آقای فریدون در سفر بنده به مناطق سیل زده همراه بودند و زحمات زیادی هم کشیدند، اما اینکه رسانه ملی تصویر وی را در مصاحبه بنده حذف کرده اند چیزی نشنیدم و اگر اینطور بوده حتما توضیح خواهند داد.

سخنگوی دولت گفت: در سفرهای استانی رییس‌جمهور ما در برابر خواسته ها و مطالبات مردم حق انتخاب نداریم، بلکه پول هایمان را صرف پروژه هایی میکنیم که "صل علی محمد" و کف هایش برای گذشته ها زده شده است.ما به دنبال اتمام پروژه های ناتمام هستیم اما اینکه همه اتفاقات از جمله سیل های اخیر را به دولت گذشته ربط دهیم حرف نادرستی است و چنین حقی نداریم. اما تا ده سال آینده هم گفته خواهد شد که زمانی در کشور رشد اقتصادی منفی8 / 6 بوده است.

"13 آبان یک روز تاریخی است و نفرت و کینه‌مان نسبت به عملکرد امریکا در آن زمان به دلیل حمایت از شاه حفظ خواهیم کرد و مثل همه ایرانی ها خودمان را در برابر توطئه های آمریکا حفظ خواهیم کرد."

سخنگوی دولت تصریح کرد که "ما آمادگی خود را به شرکت های آمریکایی و اروپایی که در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری میکنند اعلام و از آن استقبال می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کشورمان محل کالاهای مصرفی آمریکا باشد."

نوبخت همچنین با بیان اینکه تشکیل شورای نظارت بر برجام از وظایف شورای عالی امنیت ملی است، گفت: جمهوری اسلامی هرگز داعش را به عنوان یک دولت کوچک یا دولت بزرگ نخواهد پذیرفت.

"سرنوشت بشار اسد را خود مردم سوریه در انتخابات تعیین می‌کنند. نمی‌شود چند نفر بنشینند و برای سرنوشت این کشور تصمیم بگیرند."

وی همچنین با بیان اینکه اینکه ما از نگرانی های دلواپسان درباره برجام تقدیر می‌کنیم اما نباید در این زمینه دودستگی ایجاد شود، گفت: حقوقدان‌ها برای برچیده نشدن سانتریفیوژها نامه نوشتند، باید بگویم که ما چیز دیگر را داریم برمی‌چینیم و آن نهادهای غیرقانونی است که جعل میشوند و جانشین سایر نهادهای قانونی می‌شوند. البته برجام آرمان ما نبوده همانطور که ایده آل 6 کشور هم نبوده، اما سه نفر نمی‌توانند به عنوان یک جمع حقوقدان نظر بدهند.