به گزارش پارس، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه، در گفت‌و گو با شبکه روسیا الیوم، با بیان اینکه «ولادیمر پوتین» تمام تلاش خود را برای پایان به خونریزی‌ها به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بشار اسد با رأی 82 درصدی به ریاست‌جمهوری رسیده است و کشورهایی مثل اردن و عربستان که چیزی از صندوق رأی نمی‌فهمند، حق ندارند از انتخابات حرفی بزنند.

ولید معلم در مورد نقش عربستان و اردن در تسلیح مخالفان دولت گفت: عاقبت دادن پول و سلاح به تروریست‌ها به خود این کشورها باز می‌گردد.

وزیر خارجه سوریه با تأکید بر اینکه راه حل سیاسی آخرین راه حل لازم برای بحران سوریه است گفت: آن‌چه که در اوضاع میدانی رخ می‌دهد در جهت حمایت از مردم سوریه است و ما ناچار از مبارزه هستیم؛ اما ما بازهم به راه حل سیاسی در چارچوب نشست مسکوی 3 و 4  ایمان داریم.

وی در آخر با پاسخ به خط رسانه‌ای سعودی‌ها، گفت: بشار اسد رهبر عالی ارتش و نیروهای مسلح است و ما با تهران همکاری داریم و مشاوران نظامی ایرانی در دمشق حضور دارند.

رسانه‌های سعودی و غربی در روزهای اخیر این خط رسانه‌ای را در پیش گرفته بودند که ارتش سوریه اختیارات چندانی ندارد و این ایران است که فضای میدانی سوریه را اداره می‌کند.