به گزارش پارس، یوسف گران پاشا پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک  با اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن درسال حمل‌ونقل انجام می‌شود و ظرفیت و امکانات برای رسیدن به ۲.۵ میلیون تن وجود دارد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۰ درصد حمل‌ونقل بار وسط راه‌آهن انجام شد که  این میزان نسبت به سال قبل رشد داشته است، گفت: با توجه به شناور بودن قیمت‌ها در نرخ حمل‌ونقل آماده رقابت هستیم.

وی با اشاره به اینکه سهم حمل‌ونقل ریلی از حمل‌ونقل کالا باید افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به افزایش حمل‌ونقل ریلی باید رقابت‌پذیری بین بخش خصوصی در این حوزه افزایش یابد.

گران پاشا با توجه به امکانات مناسب در بحث حمل مواد نفتی در بندر امیرآباد وجود دارد، اذعان داشت: راه‌آهن شمال آماده حمل گندم و سیمان از طریق راه‌آهن به تمام کشور است.

وی با اعلام اینکه راه‌آهن اینچِ برون فعالیت خود را شروع کرده است، تصریح کرد: از راه‌آهن اینچِه برون ۶۰ واگن غلات به بندرعباس و دیگر نقاط کشور فرستاده شد.

گران پاشا با توجه به آمادگی راه‌آهن شمال برای حمل غلات از بندر امیرآباد، افزود: راه‌آهن شمال با ۲۱ ایستگاه، چهارهزار کیلومتر خط ریلی و ۱۸۰۰ کارکنان آماده توسعه حمل‌ونقل ریلی را دارد و راه‌آهن شمال آمادگی ترانزیت کالاهای شمال ایران به کشورهای مختلف را دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال بابیان اینکه ظرفیت خالی برای تکمیل حمل‌ونقل ریلی در استان وجود دارد، گفت: راه‌آهن شمال می‌تواند ۳.۵ تا ۵ میلیون تن بار را جابجا کند.