به گزارش پارس به نقل از فارس، « روسلان ادیلگریف» ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: پس از اتمام جنگ در چچن مسایل اقتصادی و صنعتی این جمهوری در حال رشد است.

وی با ابراز علاقه مندی به توسعه روابط تجاری با ایران تصریح کرد: تحقیقاتی که در جمهوری چچن صورت گرفته مبنی بر این است که باید روابط خارجی خود را با کشورهای مختلف به ویژه با کشورهای نزدیک به خود توسعه دهیم.

رئیس هیئت دولت چچن ایران را کشوری قدرتمند و بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: ایران از ظرفیت های اقتصادی بالایی برخوردار است و ما می خواهیم روابط تجاری خود با این کشور را گسترش دهیم.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور وجود منطقه آزاد و بندر را از ظرفیت های مهم این استان نامید و اظهار کرد: اجرای راه آهن قزوین رشت انزلی از جمله برنامه های کاری دولت در گیلان است.

محمدعلی نجفی گفت: با اجرای خط ریل انزلی به آستارا این خط ریلی به راه آهن سراسری آذربایجان و روسیه متصل می شود.

وی بر گسترش همکاری مشترک بخش های اقتصادی، تجاری، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و بخش خصوصی متقابل تأکید کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: گیلان تجارب خوب و ارزنده ای در بخش های تحقیقات کشاورزی، صنعت، تجارت دارد که می تواند به طرف چچنی منتقل کند.

وی بر فعال شدن و گسترش همکاری بیش از پیش بخش خصوصی بین دوطرف تأکید کرد و متذکر شد: اگر زمینه حضور بخش های خصوصی را فراهم کنیم در آن صورت ارتباطات به صورت کاربردی گسترش می یابد.