به گزارش پارس به نقل از ایرنارضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: کنترل تورم تا این میزان مناسب است اما اگر از این میزان کمتر شود باید احساس خطر کرد. 

وی اظهار کرد: کاهش تورم به این شکل منجر به رکود در بازار می شود زیرا نمی توان شرایط را به صورت کلی برای فعالیت اقتصادی محدود نمود و گفت تورم نداریم. 

وی ادامه داد: اصل 44 به درستی در کشور اجرا نشده و به آن اهدافی که مد نظر ما بوده است نرسیده ایم. 

رحمانی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای سومین بار این قانون را اصلاح می کنیم خاطر نشان کرد: دست کم 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور بلا استفاده باقی مانده است. 

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شکل گیری نظارت و ستاد مشخص برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی افزود: مجلس از تولید ملی حمایت می کند و کاهش تورم به این شدت یک اشتباه استراتژیک است زیرا این موضوع خود باعث به وجود آمدن رکود در جامعه می شود. 

رحمانی گفت: هنوز فرار مالیاتی وجود دارد و شورای گفت و گو در دولت نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی روند نزولی به خود گرفته و در این زمینه نیازمند حمایت ویژه از طرف دولت است. 

باقری افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی در استان و افزایش نرخ اشتغال پیشنهاد می شود دو طرح ملی بزرگ با حمایت دولت برای استان خراسان رضوی در نظر گرفته شود. 

وی اظهار کرد: اگر این پروژه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی در اختیار استان قرار گیرد شاهد بهبود فضای کسب و کار در استان خواهیم بود.