به گزارش پارس به نقل از ساخت و ساز، حامد قادرمرزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت مسکن در دولت جدید با تغییراتی مواجه خواهد شد، چراکه دولت طرح های دولت قبلی را در این راستا قبول نداشت، اما این دولت نیز هنوز برنامه ای در این زمینه ارائه نکرده و مجلس و مردم از برنامه های حوزه مسکن در آینده بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: برای اینکه تکلیف مسکن ارزان قیمت در کشور مشخص شود، از دولت تقاضا کردیم برنامه های خود را به مجلس ارائه دهد، اما واقعیت این است که دولت با کنترلی که در حوزه اقتصاد داشته، توانسته است اقتصاد مسکن را کنترل کند و در چند ماه گذشته با کنترل قیمت ها در مسکن و زمین مواجه بودیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در صورتی که قیمت زمین و مسکن به تعادل برسد، طبقات متوسط و محروم جامعه نیز می توانند مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند، اما با ارائه وام مسکن و افزایش سقف وام، نقدینگی در کشور افزایش پیدا می کند و نتیجه آن باز هم افزایش قیمت خواهد بود.

این نماینده مجلس معتقد است: وام مسکن و هر نوع تزریق نقدینگی به بخش خرید مسکن صد در صد تورم زا و اشتباه است. لذا دولت باید این پول را وارد بخش تولید کند تا صنایع وابسته به مسکن که ۲۶ صنعت است نیز رشد پیدا کنند.