به گزارش پارس به نقل از ایسنا  "اقبالی" در جلسه بررسی نحوه به کارگیری اتباع چینی در پروژه های فولاد شهرستان زرند گفت: هم اکنون در سایت فولاد زرند ایرانیان 89 کارگر و کارشناس چینی و در سایت فولاد جلال آباد 119 کارگر و کارشناس چینی به صورت پروژه‌ای و موقت مشغول به کارند و کار آنها در راستای راه‌اندازی ماشین آلات مورد نیاز این کارخانه‌هاست.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از صدور مجوز کار اتباع عراقی در استان کرمان خبر داد و افزود :اتباع عراقی موظفند تا ۱۱ شهریور ماه 94 جهت اخذ کارت کار به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان محل اقامت خود مراجعه نمایند.

اقبالی خاطرنشان کرد: هزینه صدور «کارت کار» براساس مصوبه قانون بودجه سال ۹۴ و برابر نرخ اعلامی ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال بوده و متقاضیان مکلف به پرداخت نرخ مصوب به حساب شماره اعلامی از سوی ادارات کل استان‌های مربوطه خواهند بود.

وی گفت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع خارجی که فاقد کارت کار بوده و یا مدت اعتبار کارت کار آنها منقضی شده است خودداری کنند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان به کارفرمایان توصیه کرد؛ حتماً اتباع خارجی خود را در کاری که در کارت کار قید گردیده به کار گمارند و در مواردی که رابطه استخدامی تبعه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نمایند، چرا که ‌در صورت عدم اعلام، با توجه به بند «ج» ماده 11 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت برای مرتبه اول 5 برابر حداقل مزد و در صورت تکرار10 برابر حداقل مزد جریمه خواهند شد و در صورتی که به این مجازات توجه نشود، به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.