به گزارش پارس،حسن طایی معاون اشتغالزایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به این سوال که این معاونت چه فعالیت‌های اشتغالزایی انجام داده، اظهار کرد: از آذر ماه گذشته به معاونت اشتغالزایی دولت آمدم، برنامه های خود را در شورای عالی اشتغال و سپس کمیسیون تخصصی این شورا ارائه دادم.
 
وی افزود: ۳ ماه طول کشید تا این برنامه ها در کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که شامل ۲۰ دستگاه مختلف کشور است، به تصویب برسد و بعد از آن بسته اشتغالزایی تدوین شد. معاون اشتغالزایی وزارت کار گفت: در کنار تلاش برای به تصویب رساندن برنامه ها مدام به بانک مرکزی می رفتم و از آن ها در خواست می کردم، تا سیاست های اعتباری مناسبی به بحث اشتغال اختصاص دهند.
 
طایی ادامه داد: در نهایت بسته در اسفند ماه سال قبل تصویب شد و در فروردین ماه در جلسه شورای عالی اشتغال با حضور آقای دکتر روحانی نهایی شد. وی به تلاش های خود برای کسب اعتبار از بانک ها اشاره کرد و به نسیم گفت: در این مدت با تمام مدیران اعتباری بانک های مختلف مذاکره کردم، تا با پرداخت ۴ درصد تسهیلات اعتباری، ۸۴۰۰ میلیارد تومان به بنگاه های کوچک تولیدی اختصاص دهند.
 
معاون وزیر کار با انتقاد از خلف وعده بانک ها بیان کرد: مدیران بانکی ابتدا قول سه ماه اول امسال را به ما دادند، سپس این وعده به شش ماه رسید، ولی تا به امروز که نه ماه از سال گذشته است، تنها بانک رفاه کارگران با پرداخت کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به وعده خود عمل کرده و باقی بانک ها خلف وعده کرده اند.
 
طایی با بیان این مطلب که " سیاست های اتخاذ شده توسط بانک مرکزی ضد تولید است " ادامه داد: بارها به بانک مرکزی تذکر دادم که سیاست های اعتباری شما با برنامه اشتغالزایی مدنظر رئیس جمهور هم خوانی ندارد، اما توجهی به این مسئله نشد و حتی سیاست های ضد تولیدی هم در بانک مرکزی اتخاذ شد. وی با انتقاد از نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط بانک مرکزی خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک مرکزی، ۳۰ درصد است، که این رغم تولید و اشتغال را در کشور مخدوش کرده است، و در واقع بعد این تصمیم بانک مرکزی بنگاه های کوچک و متوسط متوقف شده اند.
 
معاون وزیر کار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم گله کرد و به نسیم گفت: بارها با مدیران این سازمان جلسه داشتم و قرار بود، آن ها برای اجرای بسته اشتغالزایی دولت به ما بودجه اختصاص دهند، اما تا به امروز یک ریال هم بودجه به ما اختصاص داده نشده است.
 
طایی گفت: همه انتقادهای وارد شده به دولت در خصوص اشتغالزایی را می پذیرم و قبول دارم بنده به عنوان معاونت اشتغالزایی تاکنون نتوانستم کاری برای اشتغالزایی در کشور انجام دهم.