به گزارش پارس ، البرز محمدی در گفت وگو با فارس، با اشاره به پیشنهاد طرح جامع افزایش تولید، اشتغال مولد در بخش تعاون اظهار داشت: این پیشنهاد پس از بررسی و تایید در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از سوی وزیر به دولت ارائه شد.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت از این طرح پیشنهادی دفاع شد، گفت: پس تصویب در این کمیسیون، طرح به معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری برای کارهای اجرایی و ابلاغ ارائه شد.

وی افزود: از برنامه های در حال اجرا در بخش استان ها در حوزه های مختلفی از جمله اخذ استانداردهای ایزو، اخذ ایران کد، چرخه بهره وری، بررسی مالی و نظارت عمومی تعاونی های تولید، واگذاری بنادر به شرکت های تعاونی صیادی و بهره مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی ۶ راهبرد را دنبال می کند، تصریح کرد: پیشنهاداتی در راستای سیاست های کلی اصل ۴۴ و اشتغال مباحثی از جمله حمایت از سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های شغلی در تعاونی ها است که نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال و یک میلیارد دلار در قالب وجوه اداره شده برای این موضوعات پیش بینی می شود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در دوره سه ساله مشغول به کار خواهند شد.

وی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت های لازم برای واحدهای تولیدی بخش تعاون در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و نیز راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس در بخش انرژی از دیگر برنامه ها در این طرح است.

به گفته این مقام مسئول، پیش بینی ایجاد خطوط تولید ۸ هزار و ۳۰۰ تعاونی و بهسازی آنها در صورت تامین اعتبار که منجر به حفظ فرصت های شغلی و ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: برخی پیشنهادات برای اولین بار در بخش تعاون رغم خواهد خورد که شامل بخش های نوین، هوا و فضا است که نیاز به بسترسازی دارد.

وی ادامه داد: اولین شهرک تخصصی نساجی برای تعاونی ها در استان یزد راه اندازی شده که همه آنها در بخش نساجی فعال هستند.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد شهرک های تخصصی تعاونی ها در بخش های مختلف از دیگر رویکرد ها است، بیان داشت: در صورتی که بودجه مورد نظر این طرح تامین شود می توان امیدوار بود که این بخش به شاخص های مورد نظر در قانون برسد.