به گزارش پارس، هوشنگ خندان‌دل روز پنج‌شنبه در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پارسال کمک‌های پرداختی دولت به شهرداری‌ها جهش خوبی داشت و نسبت به سال 92 شاهد رشد قابل‌ملاحظه و افزایش 60 تا 70 درصدی بودیم.

وی افزود: این کمک‌ها در شهرداری‌های تا 50 هزار نفر جمعیت، به حدود 1.5 برابر نیز رسید و در برخی مناطق شاهد افزایش دو برابری این کمک‌ها بودیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برخی از خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌کنند، هرگز نمی‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود و باید در این بخش‌ها به ویژه در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شهرداری‌ها را بیش از پیش تقویت کرد.

خندان‌دل ادامه داد: مسائل اداری و استخدامی شهرداری‌ها با لایحه‌ای در دولت دنبال می‌شود و با توجه به نقش این مسئله در کارآمدی و مقابله با فساد اداری و ...، تلاش داریم از طریق طرح در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن بتوانیم گامی مؤثر برداریم.

وی اضافه کرد: این طرح دو هفته پیش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت، ولی به واسطه فعال شدن جریان مخالف با آن و بیان وجود ابهامی قانونی، طرح دوباره به کمیسیون بازگشت تا اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: مخالفان این طرح مدعی بودند تصویب آن بار مالی جدیدی به دولت تحمیل می‌کند که البته این ابهام نادرست است و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو یا سه هفته آینده به صحن علنی مجلس بازگردد.

خندان‌دل از شهرداران خواست با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه خود درباره امتیازات و ویژگی‌های این طرح رایزنی کنند تا هرچه سریع‌تر به تصویب خانه ملت برسد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح، تمام مشکلات حقوق شهرداران، ورود نامناسب نیروی انسانی و نابرابری در پرداختی به کارمندان، مشکلات بازنشستگی و ... برطرف می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: به زودی یک طرح دوفوریتی نیز وارد صحن علنی مجلس می‌شود که به بند تبصره دو می‌پردازد.

خندان‌دل اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، 300 هزار تن قیر رایگان در اختیار 920 شهر کشور قرار می‌گیرد و به نوعی به هر شهر حدود 300 تن قیر می‌رسد تا در فعالیت‌های عمرانی خود از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: این سهمیه در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت توزیع خواهد شد و در شهرهای بالای این تعداد جمعیت بر اساس سیاست‌های خودمان اقدام خواهیم کرد.