به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام داوود نمازی در جلسه هم اندیشی با روحانیون استان کردستان در سنندج با بیان اینکه مشکلات روحانیون فقط مربوط به یک استان نیست افزود: ما در سفر به استان ها و دیدار با روحانیون خواسته ها و درد دل های آنان را می شنویم و بدون شک مشکلات موجود را بصورت جدی پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پیگیری طرحی با عنوان تقویت حوزه های علمیه و گسترش مباحث دینی در وزارت کشور گفت: این طرح در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و در آن مباحث مختلف سخت افزاری و نرم افزاری دیده شده است و این مهم عنایت دولت به جامعه روحانیت را نشان می دهد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیون با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره بر وحدت در جاهای مختلف و میان قومیت ها و مذاهب گوناگون، دانشگاه و حوزه و غیره تاکید داشتند گفت: همانگونه که نمی توان وحدت و اتحاد را انکار کرد وجود اختلافات در این راستا را نیز نمی توان منکر شد.

وی بیان کرد:شواهد نشان می دهد که وحدت یک امر حل شده در استان کردستان است و روحانیون اهل تسنن و تشیع این استان در کنار هم با همدلی و اتحاد به امر تبلیغ و ارشاد مردم و گسترش مباحث اسلامی و مسائل می پردازند و این یک نعمت بزرگ است که باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام نمازی تاکید کرد: روحانیون باید از وارد شدن به مباحث سیاسی و حاشیه ای بپرهیزند و فقط به دنبال ارائه خدمات باشند.