به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی در جمع خبرنگاران گفت: برای خروج رکود از بازار مسکن برنامه هایی از جمله روش های تامین تسهیلات در نظر داریم تا قدرت خرید مسکن افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید با تحریک تقاضا و با توجه به وضعیت خوب تولید برای خروج از وضعیت رکود، برنامه هایی اجرا کرد که در وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری می کنیم و بانک مسکن نیز دراین مورد تصمیم گیری می کند.

آخوندی با اشاره به قانون اخذ مالیات پلکانی از واحدهای مسکونی اجاره ای گفت: این روش برای طولانی مدت است و متقاضیان این طرح می توانند با طولانی تر شدن مدت زمان اجاره پول کمتری پرداخت کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هر چه مالیات کمتری به متقاضیان تعلق گیرد موجب رفاه حال آنها می شوند و موجران هم برنامه بلند مدتی خواهند داشت.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی برنامه های پیشنهادی خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان قانون مالیات ها اعلام کنیم.

آخوندی با اشاره به تصمیمات گرفته شده اخیر برای واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: تصمیم گیرنده وام مسکن مهر بانک مرکزی است اما پیگیر افزایش وام مسکن هستیم که آخرین افزایش وام مرحله اول، افزایش وام های خرید بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما گفت: این موضوع در قانون برنامه پنجم دولت عنوان و دولت مکلف شده این برنامه را اجرا کند.

وی درباره برنامه وزارت راه برای فرودگاه مهر آباد اظهار کرد: برنامه فرودگاه مهر آباد بازنگری می شود.