به گزارش پارس نیوز، 

تمامی نکاتی که باید افراد دچار اضافه وزن بدانند.

 بسیاری از افراد جامعه دچار اضافه وزن و حتی چاقی هستند. افراد دچار اضافه وزن یا چاقی حتی اگر سایر عوامل خطرزا را نداشته باشند، احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی دارند.

متخصصان می گویند :چاقی وضعیتی ناسالم است چون دلیلی برای تحمیل فشار و بار اضافی به قلب می شود، بنابراین لزوم کاهش وزن الزامی است.
 
اضافه وزن فشار و کلسترول خون را افزایش دهد و ممکن است منجر به بروز بیماری قند خون (دیابت) شود. کاهش وزن یکی از بهترین راه های کاهش خطرات قلبی و سایر بیماری هاست.
 
تصمیم به آغاز یک رژیم غذایی شاید آسان باشد، اما ادامه دادن آن به روش و نحوه ی درست دشوار است. ابتدا باید با تعیین اهداف، خود را آماده کرده و در مورد موانع موجود بر سر راهتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که چگونه با مشکلات مواجه شوید.
 
در مورد عادات غذایی خود فکر کنید. آیا شما به شکل عادتی غذا می خورید یا فقط مواقعی که گرسنه هستید این کار را انجام می دهید؟ اگر متوجه شده اید که به شکل خودکار زمانی که هر شب مقابل تلویزیون نشسته اید چیزی می خورید، بهتر است تغییراتی را ایجاد کنید.
 

نقش تغذیه در کاهش وزن

آهسته و با آرامش بیشتری غذا بخورید و لقمه های کوچک بردارید و پیش از خوردن کامل لقمه اول از برداشتن لقمه دوم پرهیز کنید.
 
به جای روزانه یک وعده غذای اصلی، چند وعده غذای سبک بخورید اما دقت کنید که هیچ یک را حذف نکنید. انواع مختلفی از غذاهای سالم نظیر میوه ها، سبزیجات، غلات، ماکارونی، نخود و لوبیای خشک، محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی، گوشت قرمز، مرغ بدون پوست و ماهی را مصرف کنید.
 
مثل همیشه ورزش کنید:
 
فعالیت جسمانی و انجام حرکات ورزشی مناسب و درست به اندازه رژیم غذایی در کمک به کاهش وزن همچنین برای قلب، ریه ، استخوان ها و عضلات نیز مفید است. فعالیت منظم جسمانی به کاهش میزان خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، افزایش فشار خون و سایر مشکلات سلامتی کمک می کند.