به گزارش پارس نیوز، 

بدری افزود: اگر چه در سال های اخیر گسترش و رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی و پیوند مردم با دنیای بیرون ، فرهنگ جمعیت شهرنشین را تحت تاثیر قرار داده اما مردم لرستان اکنون نیز با باور های دینی شان زندگی میکنند و ارزش های قومی و قبیله ای خود را هنوز فراموش نکرده اند وبعد از این نیز این ارزش ها را با فرهنگ های بیگانه معامله نخواهند کرد.

وی ادامه داد: عدم توجه به فرهنگ و هنر می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد و استان را از لحاظ فرهنگی دچار آسیب کند فرهنگ اقوام در هر منطقه به عنوان سرمایه ی معنوی آن به شمار می رود و توجه نکردن به آن باعث می شود که استان از هویت فرهنگی خود فاصله بگیرد و این سرمایه ی معنوی را از دست بدهد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان داشت: امروز در شهر های بزرگ با گسترش شبکه های اجتماعی، نسل جوان ، با مشاهده محصولات فرهنگی سعی در تقلید از رفتار و لباس بازیگران دارند و از این طریق، ناخواسته در گرم نگه‌داشتن بازار تجارتی مخرب کمک می‌کنند این وضعیت باعث می‌شود که جوانان خلاقیت و توانایی‌شان را در جهت نوآوری و باروری ارزش‌های فرهنگی، به‌ طور کامل فراموش کنند و با ظاهر مبتذلی که شبکه های انترنتی تبلیغ میکنند، آشنا شوند و خلاء فرهنگی مهمترین عامل تاثیر گذار در تقلید کورکورانه جوانان از فرهنگ نامانوس خارجی خواهد بود

وی گفت: تنها نهادی که می‌تواند مانع از شکل گیری خلاء فرهنگی شود وزارت ارشاد است. وزارت ارشاد می‌تواند با سامان‌دهی برنامه های هنری ، نقش مؤثری در جهت غنابخشی و بارورسازی فرهنگی جامعه‌ی ما ایفا کند

وی افزود: در حال حاضر موسیقی محلی استان در رقابت شدید با سبک های جدید موسیقی، از نفس افتاده است. صدا و سیمای استان برای زنده نگهداشتن آن در بعضی فصول سال برنامه های خوبی اجرا کرده است که جای تقدیر دارد انجمن موسیقی استان می تواند در احیای موسیقی محلی استان نقش مهمی داشته باشند، اما متاسفانه تهیه کنندگان برنامه های کنسرت موسیقی بیشتر مجذوب موسیقی جدید و سبک های موسیقی غربی به دلیل مخاطب پسند بودن شده اند و رسالت شان را در قبال فرهنگ محل فعالیت خود ، فراموش کرده اند. برنامه های آنان بیشتر به آشفتگی هنر موسیقی منجر می شود و هیچگونه کمکی به رشد و بالندگی موسیقی محلی نمی کنند.

بدری اشاره کرد: اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، شاهد یک آشفتگی در هنر موسیقی خواهیم بود. آشفتگی‌ای که نشانه هایی از آن را اکنون نیز می‌توان به‌درستی مشاهده کرد. نکات منفی این برنامه‌ها یکی این است که ذهنیت‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود یک خودباوری کاذبانه در ذهن جوانان شکل بگیرد و این خود باعث می‌شود که هنرجویان ، هنر موسیقی را ابزاری برای کسب در آمد و شهرت و خودنمایی قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: هنر باید در خدمت اخلاق باشد هنرمندان در دوره های نخست تشکیل جوامع انسانی، پاسدار ارزشهای اخلاقی جامعه خود بوده اند در جامعه غیر اخلاقی رشد شخصیت انسانها غیر ممکن است، همه آنان یا گرگ خواهند بود یا گوسفندان برده صفت.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ابراز داشت: ریشه بسیاری از جرائم و ناهنجاری های اجتماعی و قانونگریزی و فساد در سقوط اخلاقی جامعه و سیاست مداران قرار دارد هرچقدر جامعه غیراخلاقی تر شد به همان میزان از مدار و دایره انسانیت فاصله می‌گیرد و در طول تاریخ ثابت شده است که سقوط یک جامعه و انحطاط آن ناشی از بی توجهی و غفلت مسئولان و متولیتن از مسئله اخلاق و ارزشهای دینی و ملی است

بدری در پایان گفت: در هر جامعه ای اگر از لحاظ اخلاق انسانی پایبندی وجود نداشته باشد، وقوع هر جرمی و ارتکاب هر نوع تخلفی و زیر پانهادن قانون و نادیده گرفتن عدالت یک امر طبیعی و عادی قلمداد خواهد شد و امید به آینده روشن و برخوردار از کرامت انسانی، انتظاری بیهوده است.