به گزارش پارس نیوز، 

سیدقاسم جاسمی  با اشاره به ضرورت شفاف سازی عملکرد اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام در قبال این توافقنامه گفت: زمانی روحانی در مناظرات در جوابی به حداد عادل که پرسید کدخدایی که شما می گویید کیست گفت اتحادیه اروپا که بیش از 28 کشور هستند، کدخدایی به اسم آمریکا دارند که باید آنها را پله کرده و با اصل موضوع یعنی کدخدا مذاکره کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 5 سال از تصویب برجام و رفت و آمدها مذاکرات به نتیجه نرسید و ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و تکلیف اروپا هم مشخص نیست.

وی افزود: بعید است اروپا نیز به دلیل فشار زیادی که آمریکا به آنها وارد می کند، جرأت ادامه ارتباط تجاری با ما را داشته باشد.

جاسمی ادامه داد: معتقدیم زمان آن فرا رسیده که اروپا خود را نشان داده و به عنوان یک اتحادیه، استقلال سیاسی خود را به اثبات برساند چنانچه علیرغم اینکه آمریکا از برجام رفته اروپا با حضور سه کشور مهم در گروه 1+5 که کشورهای قدرتمندی نیز هستند و واحد پولی همچون یورو دارند، نباید به راحتی تسلیم آمریکا شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید شرکت های خصوصی خود را مجاب کرده و ضمانت های لازم را صادر کنند تا معاملات تجاری و اقتصادی آنها با ایران حفظ شده، ادامه یابت و تقویت شود./

پایان پیام