روزنامه نیویورک تایمز از مسئولان انگلیسی اعلام کرد که از اکتبر (اوایل مهر) امسال بهای برق و گاز مصرفی خانوارهای انگلیس تقریباً دو برابر خواهد شد. بر این اساس، هر خانوار انگلیسی بابت مصرف سالانه گاز و برق ۳ هزار و ۵۴۹ پوند خواهد پرداخت. این هزینه تاکنون یک هزار و ۹۷۱ پوند بوده است.

انگلیس

دو واکنش متفاوت به مکالمه انگلیسی خیابانی

خبرگزاری رویترز نیز پیش بینی کرد که گرانی انرژی به برخی از افراد آسیب پذیر جامعه انگلیس صدمات جبران ناپذیری وارد و زندگی آنان را با خطر روبرو کرده است.

به نوشته رویترز، ۵ هزار انگلیسی مبتلا به نارسایی کلیوی برای تصفیه خون به دستگاه های دیالیز خانگی وابسته بوده و ماهیانه ۲۰۰ پوند بابت ۲۰ ساعت مصرف برق این دستگاه ها هزینه می کنند. در صورت قطعیت گرانی برق، برخی از این بیماران به ناچار روانه بخش دیالیز بیمارستان ها خواهند شد که این اماکن درمانی تنها ۱۲ ساعت در هفته اقدام به دیالیز می کنند و در نتیجه امید به زندگی این بیماران کاهش خواهد یافت.

عکس الهام پاوه‌نژاد روی مجله انگلیسی

پیامدهای کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا موجب افزایش هزینه ها به خصوص در بخش انرژی قاره سبز شده و کشورهایی که بیش از دیگران به منابع روسیه وابسته بودند بیشترین ضربه را از ناحیه کاهش صادرات گاز این کشور متحمل شده اند.

در انگلیس ۴۰ درصد گاز صرف تولید برق می شود ولی تاثیر آن بر هزینه برق نامتناسب است. در ماه آوریل (اوایل بهار) نیز گرانی ۵۴ درصدی برق، ۲۴ میلیون خانوار انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

بر خلاف آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، انگلیس وابستگی بسیار کمتری به گاز روسیه دارد ولی ساختار بازار انرژی آن به نحوی است که به شدت به تغییرات بهای جهانی گاز طبیعی حساس است.