باشگاه فوتبال پرسپولیس  یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. این باشگاه از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. باشگاه فوتبال پرسپولیس  پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.  باشگاه فوتبال پرسپولیس تغییراتی را در کادر فنی خود اعمال کرده است.

پرسپولیس

ضربه سنگین منصوریان به پرسپولیسی ها!

ادموند بزیک در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر و اینکه سرخپوشان موفق به کسب پیروزی نشدند، گفت: خیلی زود است که بخواهیم بعد از دو هفته یک قضاوت کامل و قطعی از پرسپولیس داشته باشیم، چون این تیم در کادر بازیکنانش و حتی روی نیمکت با تغییراتی مواجه شده است و طبیعتاً نیاز به زمان دارد. البته مسئله مهم در پرسپولیس مشکل گل نزدن است، موضوعی که فصل قبل هم این تیم درگیرش بود. در همین دو بازی هم مشخص شد که پرسپولیس در گل زدن مشکل دارد و این مشکل باید برطرف شود. البته در بازی با فولاد دیدیم که پرسپولیس حتی در ایجاد موقعیت گل هم مشکل داشت.

خبر خوش برای پرسپولیسی ها!/عکس

وی در مورد اضافه شدن یورگن لوکادیا به پرسپولیس هم خاطر نشان کرد: من شناختی از این بازیکن ندارم. او در فوتبال اروپا در چند تیم خوب و مطرح بازی کرده است و طبیعتاً اگر آماده باشد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. هنوز زود است قضاوت کنیم و باید ببینیم لوکادیا بعد از رسیدن به شرایط ایده‌آل چه عملکردی خواهد داشت. پرسپولیس مدت‌هاست که منتظر رونمایی از یک مهاجم گلزن و خوب است و امیدوارم لوکادیا پرسپولیسی‌ها را ناامید نکند. همه هواداران پرسپولیس هم امیدوارند او در خط حمله مشکلات را برطرف کند.

بزیک در واکنش به برخی انتقادها از عملکرد مهدی عبدی و حامد پاکدل در پرسپولیس، اظهار داشت: من دوست ندارم در مورد شخص خاصی صحبت کنم، اما وقتی یک بازیکن به پرسپولیس می‌آید طبعاً انتظارات از او بالاست و بازیکن هم باید خودش را با این شرایط سخت هماهنگ کند. البته در فوتبال ایران اکثر تیم‌ها مشکل نداشتن گلزن تمام عیار دارند. شما ببینید مهاجمان لیگ ما در این چند سال از لحاظ گلزنی چه آماری داشته‌اند و این آمار را با دهه‌های قبل قیاس کنید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «آیا سرخپوشان در این فصل می‌توانند قهرمان شوند؟»، گفت: پرسپولس همیشه مدعی قهرمانی است و امیدوارم امسال دوباره قهرمان لیگ شود. البته صحبت در این مورد از حالا خیلی زود است و چند تیم دیگر هم مثل پرسپولیس دنبال قهرمانی هستند.