ولودیمیر زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

حمله روسیه به اوکراین

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

«اوله یوستنکو» مشاور زلنسکی در امور اقتصادی گفت: در هفته نخست جنگ، ما متحمل خسرانی به ارزش یکصد میلیارد دلار شدیم.

وی افزود: این دارایی هایی است که به دست اشغالگران روسی نابود می شوند، این مجموع هر روز افزایش می یابد و اکنون حدود ۶۵۰ میلیارد دلار است.

براساس اعلام وی، با توجه به زیان های مضاعف مالی ناشی از روند نامطلوب مالی و اقتصادی، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده است.

مشاور زلسنکی تاکید کرد: این مبلغی است که پس از پیروزی ما باید از سوی فدراسیون روسیه جبران شود.

تقاضای زلنسکی از بایدن برای تقویت حفاظت شخصی‌اش

چند کارگروه در حال حاضر درصدد ارزیابی دارایی های پنهان روسیه هستند. یوتنسکو گفت که اوکراین حق دارد از چنین دارایی هایی برای جبران خسارت ناشی از صدمات ارتش روسیه استفاده کند.

وی افزود: ما می توانیم از این وجوهات رای دستیابی به منابع اعتباری مشروط در کشورهایی که وجود دارند، استفاده کنیم.

دولت اوکراین اکنون در حال بررسی سازوکارهای ممکن برای پرداخت هزینه های تحمیل شده به اوکراینی ها در زمینه مسکن و کسب و کارهای آسیب دیده یا به کلی نابود شده است.

این دارایی ها قابل انتقال به دولت اوکراین است تا برای بازپرداخت به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

بعلاوه، شرکت های حقوقی ممکن است برای اطمینان از پرداخت های مستقیم از طریق توقیف اموال روسیه دست به کار شوند.

این گزارش در پایان تاکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ جنگی تمام عیار را به اوکراین آغاز کرد. نیروهای روسی تاسیسات مهم زیرساختی را گلوله باران و تخریب می کنند و حملات موشکی و هوایی علیه شهرها و روستاهای اوکراین به راه انداخته اند.

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس