ولودیمیر زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

بحران اوکراین

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

پاتریک ریول خبرنگار ABC در صفحه توئیتر خود به نقل از جن ساکی گفت: رئیس جمهور اوکراین در جریان گفتگوهای تلفنی اخیر خود با رئیس جمهور جو بایدن، درخواست کمک بیشتری برای تضمین امنیت شخصی خود کرد و بایدن هم به او قول داد که این کار را انجام دهد.

امروز یکشنبه، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن اعلام حمایت خود از پیوستن کی‌یف به ناتو اعلام کرد که این سازمان محموله‌های سیستم‌های ضد تانک و ضد هوایی و مهمات خود را به اوکراین افزایش داده است.

استولتنبرگ در مصاحبه ای با CNN افزود: ما در حال کمک‌ بیشتر به اوکراین از طریق استقرار سامانه‌های دفاع هوایی و ضد تانک و ارسال مهمات بیشتر هستیم و این کار را انجام می دهیم تا به اوکراین کمک کنیم که از حق خود برای دفاع از خود دفاع کند.

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس