ممکن است این سوال برای خیلی ها پیش آمده باشد که میز اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد در این مقاله مطالبی در رابطه با این موضوع برای شما بیان خواهیم کرد.

میز اداری یکی از مهم ترین وسایلی است که در هر اداره ای وجود دارد. میز اداری یعنی نوعی میز که در محل کار و مناسب برای انجام فعالیت های کاری می باشد. میزهای اداری را در ادارات طبق نقش هر فرد در اداره و نوع شغل انتخاب و خریداری می کنند. این میزها هر کدام در جایگاه خود باید خصوصیات و ویژگی‌هایی را داشته باشند تا بتوانند به محیط کاری ظاهری اداری گونه بخشند و دکوراسیونی کاملاً زیبا و جذاب را به وجود آورند.

1

 

انواع میز اداری

میز مدیریتی: مناسب برای اتاق مدیریت می باشد و ظاهر آن با میز سایر کارکنان متفاوت است دارای ویژگی های منحصر به فرد و طراحی خاصی است.

میز کنفرانس: این مثل در اتاق کنفرانس قرار می گیرد و برای جلسات مهم، مذاکرات و قرارهای کاری مورد استفاده می باشد.

میز کار گروهی: برای انجام فعالیت هایی که به صورت گروهی باید انجام پذیرد مناسب است.

میز کارمندی: با توجه به نوع فعالیت هر کدام از کارکنان می تواند دارای خصوصیات متفاوتی باشد و باید استانداردهای لازم را دارا باشد.

میز معاونتی: میز معاونتی مانند میز مدیریت اهمیت ویژه‌ای دارد که هم می تواند ویژگی هایی از میز مدیریت و هم ویژگی هایی از میز کارمندی را داشته باشد.

ویژگی های میز اداری

ظاهر شیک و طراحی زیبا از خصوصیاتی است که یک میز اداری باید داشته باشد. این ویژگی است که مد نظر هر خریداری بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا دکوراسیون و نمای محیط کاری را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

میز های اداری باید از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشند. جنس آن ها مقاوم و مرغوب باشد زیرا اکثر ادارات مدت زمان طولانی را از این میز ها استفاده خواهند کرد جنس این میز ها باید طوری باشد که آسایش و راحتی کارکنان را فراهم آورد.

 یکی از ویژگی های مهم که میز اداری باید داشته باشد قابلیت تنظیم ارتفاع است و اینکه بتوان آن را متناسب با شرایط هر کارمند تغییر داد زیرا اگر ارتفاع میز بلند تر یا کوتاه تر از قد کارکنان باشد سبب بروز مشکلات جسمانی در آن ها خواهد شد و بر کارایی و عملکرد آن ها اثر می گذارد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ها و الکترونیکی شدن بسیاری از امور، در اغلب ادارات و شرکت ها سیستم های کامپیوتری نقش اساسی دارند بنابراین میزهای اداری مانند میز مدیریتی، میز معاونتی، میز منشی و میز بسیاری دیگر از پرسنل باید ویژگی های که یک میز کامپیوتری دارد را هم داشته باشند.

2

 میز کار اداری باید متناسب با فضای اداری و دکوراسیون مخصوص به هر اداره ای باشد و با سایر اجزا هماهنگی و تطابق ایجاد کند. مدل و رنگ میز با طراحی داخلی شرکت همخوانی داشته و جلوه‌ و نمایی زیبا به محیط بخشد.

 سلامت جسمانی پرسنل یک اداره بسیار حائز اهمیت است پس انتخاب میزی با اصول و استاندارد های متناسب و آرگونومیک بسیار ضروری است علاوه بر این ها باید در خرید صندلی مناسب برای میز هم دقت کافی به خرج دهید.

 نکات ایمنی

  • به هنگام قرارگیری میز در جای مشخص شده توجه کنید که میز حرکت نداشته باشد و از تراز بندی و محکم بودن آن در جای خود اطمینان حاصل نمایید.
  • در کشو ها و فایل های میز را پس از استفاده ببندید تا در هنگام کار، با آن ها برخورد نکنید و آسیبی به شما نرسانند. مواظب باشید سیم های برقی که بر روی میز قرار دارند در زیر اشیا سنگین گیر نکنند و آسیبی به آن ها وارد نشود که موجب قطع و بریدگی سیم و یا برق گرفتگی شما نشوند.
  • در صورتی که میز یا پایه های آن دچار شکستگی یا آسیب شده اند برای تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید.
  • میز ها را به گونه ای در محیط اداره بچینید که رفت و آمد بین آن ها به راحتی امکان پذیر باشد.

3

  • چون مدت زمان زیادی را در محل کار خود در پشت میز به سر می برید بهتر است که میز را مطابق با شرایط جسمانی و به طوری که با آن احساس راحتی داشته باشید تنظیم کنید.

 راهنمای خرید

 به هنگام خرید میز اداری توجه کنید که میز را برای چه اتاقی و چه فعالیتی می خواهید خریداری کنید. مثلاً میز مدیریتی با میز دیگر کارکنان باید متفاوت باشد و یک سری خصوصیات خاص دارا باشد.

 ابعاد میز مورد انتخاب شما در اندازه ای باشد که به خوبی در دفتر کارتان جای بگیرد نه آنقدر بزرگ باشد که فضای زیادی را اشغال کند و آنچنان کوچک که نمای خوبی نداشته باشد.

 یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید اهمیت دارد این است که با توجه به شغل و میزان تجهیزاتی که بر روی میز قرار می دهید یا در نظر داشتن تعداد نفرات (مثلاً برای میز کنفرانس) میز متناسبی انتخاب کنید.

قیمت

 قیمت میز های اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع متریال، جنس و کیفیت میز بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. به عنوان مثال قیمت میز های شیشه ای با میز چوبی تفاوت دارد و به این نکته دقت داشته باشید که حتی میز های چوبی در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام قیمت مخصوص خود را دارند. از عوامل دیگری که در قیمت میز های اداری نقش دارند طرح و نقش میز می باشد. میز های اداری در انواع مختلف و طرح های گوناگون در بازار وجود دارند بدیهی است که قیمت میز مدیریتی با یک میز ساده منشی کاملاً متفاوت است و یا قیمت میز معاونتی با میز کنفرانس فرق می کند.

 ‌میزی که اندازه بزرگ تری دارد مواد بیشتری برای ساخت آن استفاده شده پس نباید انتظار داشت که قیمت آن با میز در ابعاد کوچک تر برابر باشد.

 اطلاعاتی درباره ویژگی های میز اداری و انواع آن به همراه نکات ضروری را در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم همچنین مطالبی در رابطه با مسائلی که قیمت میز را تحت تاثیر قرار می دهد عنوان کردیم امیدواریم با بهره گیری از این مطالب و با در نظر داشتن میزان بودجه و سلیقه خود انتخاب مناسبی انجام دهید.

 اگر قصد خرید میز و مبلمان اداری با کیفیت عالی و زیبایی منحصر به فرد دارید اداری نت نماینده برتر برند های خوشنام، با تجربه و موفق در طراحی و تولید انواع مبلمان اداری می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا انتخابی با خیالی آسوده و مطمئن داشته باشید.

از توجه و همراهی شما متشکریم