به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وزارت نیرو (پاون)، محمد حسن متولی‌زاده در حاشیه بازدید از معاونت هماهنگی انتقال، ضرورت استفاده بهینه از امکانات و دارایی‌های صنعت برق در شرایط جنگ اقتصادی را دو چندان توصیف کرد و با تأکید بر اولویت پیک ۹۸ در برنامه‌های صنعت برق، پاسخگویی سریع و استفاده از سازوکار‌های پیشگیری و آمادگی در بخش بهره برداری شبکه برق کشور را حایز اهمیت دانست.

مدیرعامل توانیر با اشاره به گستردگی حیطه عملکرد معاونت هماهنگی انتقال توانیر، بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص و توانمند را از ویژگی‌های این معاونت برشمرد و با تأکید بر اهمیت پاسخگویی سریع در بهره برداری و سرعت عمل در رویارویی با اتفاقات و بازیابی سیستم، مباحث حفاظت و اتوماسیون و استفاده از مکانیزم‌های پیشگیری و آمادگی را از نکات با اهمیت ذکر کرد.

وی ارتقای وضعیت نیروی انسانی شرکت‌های بهره بردار را حایز اهمیت خواند و با اشاره به ۵ برابر بودن ظرفیت مگاولت آمپر شبکه نسبت به پیک بار، حل مشکلات از طریق توسعه را غیربهینه دانست.

در ابتدای این نشست، سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال توانیر با ارایه توضیحاتی در خصوص چارت سازمانی، به تبیین خلاصه‌ای از ماموریت ها، برنامه‌ها و اقدامات دفاتر فعال این معاونت پرداخت.

وی بهره برداری شبکه سراسری برق کشور را از وظایف این معاونت ذکر کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه اتفاق در شبکه، همکاران بلافاصله از طریق سیستم متوجه می‌شوند و پیگیری‌ها را تا رفع عیب ادامه می‌دهند و حوادث با بهره گیری از دستورالعمل‌ها و روش‌ها به اتفاق شرکت مدیریت شبکه مورد بررسی، ریشه‌یابی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

حسینی زمان بندی تعمیر و نگهداری و اصلاح و بهینه سازی را از فعالیت‌های مهم عنوان کرد و روند افزایشی آلودگی و مشکلات هارمونیک‌ها در شبکه را از دیگر مسائل برشمرد که طی چند سال اخیر با همراهی شرکت مدیریت شبکه، حساسیت‌های لازم نسبت به خازن‌گذاری ایجاد شده است.

در این نشست هاشم علیپور مدیرکل دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال گزارشی اجمالی از ماموریت‌ها و اقدامات این دفتر ارایه کرد.

وی با تأکید بر تمرکز روی بخش‌های بهره‌وری و توانمندساز، از تدوین ۳۲ دستورالعمل حساس و مورد نیاز صنعت برق از سال ۹۰ تاکنون خبر داد و گفت: شرکت‌های برق منطقه‌ای دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های مورد نیازشان را که لازم است در شبکه پیاده سازی شود، به ما اعلام می‌کنند و ما نیز بر اساس نیاز‌ها برنامه ریزی و با تشکیل کار گروه‌ها نسبت به تهیه و تدوین آن‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال، درصد برنامه‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع در سال ۹۶ را ۹۳.۶ عنوان کرد که تا قبل از سال ۹۶ بالای ۹۵ درصد بود و نشان می‌دهد تعمیر و نگهداری شبکه قدرت با وجود بالا بردن حساسیت‌ها در حال کاهش است.

در ادامه سید اعتضاد مقیمی مدیر دفتر HSE در این نشست به تبیین خلاصه عملکرد این دفتر به تفکیک سه گروه ایمنی، محیط زیست و بهداشت پرداخت و با اعلام وضعیت موجود، اقدامات ۲۰ گانه این دفتر را تشریح کرد.

در ادامه این نشست معاون دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال، مدیرعامل و معاون نیروگاه سد منجیل، مدیران دفاتر، رییسان گروه‌ها و کارشناسان ارشد معاونت هماهنگی انتقال توانیر ضمن تبیین اقدامات به تشریح مهم‌ترین چالش‌های پیش رو پرداختند.

انتهای پیام/