شیائومی یکی از شرکت های پیشرفته و پر طرفدار جهانی است. اصالت شرکت شیائومی چینی است. سیستم عامل گوشی های شیائومی می یوآی می باشد.

سنسوز اثرانگشت

مقایسه گوشی‌های اوپو RX17 پرو، وان‌پلاس 6T و شیائومی می میکس ۳ +تصاویر

سنسور اثرانگشت اپتیکال

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر (اپتیکال) از سال 2018 در بازار گوشی‌های پرچمدار اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون نوآوری‌های تازه‌ای در آن ایجاد نشده است. با این حال به نظر می‌رسد اکنون شیائومی در حال کار روی فناوری اثر انگشت جدیدی باشد که می‌تواند در آینده بسیار مفید واقع شود.

دلیل واقعی قرار گرفتن شیائومی در لیست سیاه آمریکا

توسعه فناوری سنسور اپتیکال تمام صفحه در گوشی های آینده شیائومی

یکی از منابع داخلی پایگاه ملی ثبت اختراعات چین فاش کرد، که شیائومی اخیرا پتنت جدیدی از فناوری سنسور اثر انگشت را به ثبت رسانده که طبق توضیحات آن، کاربران می‌توانند برای باز کردن قفل صفحه خود از تمام نقاط نمایشگر گوشی استفاده کنند.

وجود این سنسور برای مشتریان خبر بسیار خوبی است، زیرا با وجود آن دیگر لازم نیست تا برای باز کردن قفل گوشی خود چندین بار تلاش کنند تا انگشت خود را به طور دقیق روی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دهند، زیرا اکنون می‌توانند با هر قسمت از نمایشگر خود، قفل صفحه آن را باز کنند.

اطلاعات کاربران گوشی‌های شیائومی به سرقت می‌رود؟

نحوه کار کردن سنسور اثرانگشت تمام صفحه 

غول فناوری چین، در پتنت خود نحوه عملکرد این فناوری را به نمایش می‌گذارد که در آن بین دو لایه صفحه نمایش لمسی خازنی و نمایشگر معمولی AMOLED دستگاه، آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED به کار گرفته شده است. آرایه گیرنده‌های نور مادون قرمز در بالای فرستنده‌های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت که اجزا اصلی سنسور اثر انگشت تمام صفحه هستند.

زمانی که کاربر می‌خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه اسکن کند، نمایشگر را با انگشت خود لمس می‌کند. این کار باعث می‌شود تا صفحه لمسی خازنی موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت کند و سپس آرایه فرستنده‌های نور LED مادون قرمز، نور را فقط به شکل و موقعیت نوک انگشت در صفحه پخش می‌کنند. همچنین باید توجه داشت که در این فناوری، فرستنده‌های نور LED روشن نخواهند شد.

در مرحله بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس می‌شود و به گیرنده‌ها می‌رسد. سپس از داده‌های دریافت شده برای ترسیم چارچوب اثر انگشت استفاده می‌شود و آن با جزئیات اثر انگشت ذخیره شده شما مقایسه خواهد شد و در صورت صحت، کاربر می‌تواند قفل صفحه گوشی خود را از تمام نقاط نمایشگر باز کند.

قیمت ارزان‌ ترین گوشی های شیائومی

سنسور اثرانگشت