به گزارش پارس نیوز، 

از این گوشی‌های مناسب می‌توان به اوپو RX17 پرو - Oppo RX17 Pro، وان‌پلاس OnePlus 6T - 6T و شیائومی می میکس ۳ - Xiaomi Mi Mix 3 اشاره کرد. عملکرد دوربین اولین گوشی مانند پرچمداران این شرکت است، در حالی که دومین و سومین تلفن هوشمند دارای سخت افزارهای قدرتمند هستند حتی اگر قیمت آن‌ها نصف پرچمداران موجود در بازار باشد. در ادامه این سه دستگاه جذاب را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما ببینید کدام یک از آن‌ها بیشتر برایتان مناسب است.

بهترین طراحی

شیائومی می میکس ۳ از اولین گوشی‌هایی است که از حالت کشویی برای دوربین خود استفاده کرده است. این طراحی جذاب باعث شده است که هر حفره یا ناچ اضافه برای حضور دوربین سلفی از بین برود و تقریبا بتوان از 100 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه استفاده کرد. در واقع سنسورها و دوربین سلفی این گوشی در یک قسمت کشویی قرار دارند که می‌توان در مواقع نیاز آن بخش را به صورت دستی باز کنید. علاوه بر این، این دارای یک بدنه سرامیکی فوق‌العاده و یک قاب آلومینیومی سری 7000 است، از این رو این گوشی در بین دو رقیب دیگر خود بهترین ظاهر را دارد. اگر برای شما ظاهر گوشی مهم‌ترین فاکتور است پیشنهاد ما خرید گوشی می میکس ۳ است.

جذاب‌ترین صفحه نمایش

صفحه نمایش در هر سه دستگاه با وجود این که کیفیت پرچمدارن را ندارند، واقعا خوب و قابل توجه است. Xiaomi Mi Mix 3 دارای صفحه نمایش بهتری است که رضایت بیشتری به کاربر می‌دهد. همچنین صفحه نمایش این گوشی با تکنولوژی HDR رنگ‌های غنی‌تری را ارائه می‌کند و دارای بالاترین نسبت صفحه نمایش به بدنه است. در ضمن بدون حفره و ناچ بودن آن را نباید فراموش کنیم. پس از این گوشی، وان‌پلاس 6T با پوشش بزرگ DCI-P3 وجود دارد که می‌توان نظر بسیاری را به خود جلب کند.

قدرتمندترین سخت‌افزار و نرم‌افزار

زمانی که صحبت از سخت‌افزار می‌شود تقریبا گوشی‌های وان‌پلاس 6T و شیائومی می میکس ۳ در یک رده قرار می‌گیرند. هر دو این دو گوشی‌ها در بازار حاضر قوی‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهند. هر دوی این گوشی‌ها از پردازنده Snapdragon 845 SoC استفاده می‌کنند. اما باید به یاد داشته باشیم که گوشی شیائومی دارای ۱۰ گیگابایت رم است، اما وان‌پلاس ۶T یک رم ۶ گیگابایتی را ارائه می‌دهد. در این بین گوشی اوپو به دلیل داشتن پردازنده Snapdragon 710 که در سطح پایینی قرار دارند، عملکرد خوبی نسبت به دو گوشی دیگر ندارد.

با کیفیت‌ترین دوربین

در حالی که OnePlus 6T و Xiaomi Mi Mix 3 دارای بهترین عملکرد در بخش سخت‌افزار هستند، Oppo RX17 Pro و Xiaomi Mi Mix 3 دارای جالب‌ترین فناوری در بخش دوربین هستند. گوشی اوپو دارای یک دوربین سه‌گانه و گوشی شیائومی می میکس ۳ دارای یک دوربین سلفی دوگانه است. دوربین گوشی اوپو محبوبیت بیشتری است زیرا دارای یک دیافراگم متغیر است و می‌تواند به بهترین نحو برای هر شرایط نور سازگار شود.

بیشترین ظرفیت باتری

OnePlus 6T و Oppo RX17 Pro دارای بزرگترین باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستند و مطمئنا عمر باتری مشابهی در هر دو این گوشی‌ها وجود خواهد داشت. در حال حاضر در رقابت، این دو گوشی با هم تقریبا یکسان هستند اما باید خود فرد به شخصه از آن استفاده کند تا متوجه تغییرات ریز این دو دستگاه شود. Xiaomi Mi Mix 3 دارای باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری است، بنابراین نمی‌تواند در این بخش با رقیبانش مبارزه کند.

مناسب‌ترین قیمت

مطمئنا گوشی شیائومی می میکس ۳ دارای بهترین قیمت است و در این زمینه دو گوشی دیگر توانایی رقابت با او را ندارند. می‌توان این گوشی را با قیمت ۵۷۴ دلار خریداری کرد. این در حالی است که قیمت وان‌پلاس 6T چیزی در حدود ۵۵۹ دلار است. همچنین اوپو RX17 پرو با قیمت عجیب ۶۸۷ دلار در اروپا به فروش می‌رسد.

در این بخش به صورت خلاصه نقاط قوت و ضعف هر یک از گوشی‌های یاد شده را می‌نویسیم:

Oppo RX17 Pro

نقاط قوت

  • دوربین شگفت انگیز
  • طراحی عالی
  • باتری بزرگ
  • اسلات میکرو SD

نقاط ضعف

  • بدترین سخت‌افزار بین بقیه گوشی‌ها

OnePlus 6T

نقاط قوت

  • باتری بزرگ
  • سخت افزار شگفت انگیز
  • دوربین خوب
  • شیشه محافظ Gorilla Glass 6

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از میکرو SD
  • نداشتن ال‌ای‌دی برای نمایش اطلاع رسانی

Xiaomi Mi Mix 3

نقاط قوت

  • طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش
  • اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش
  • سخت افزار قابل توجه
  • دوربین بسیار عالی
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • باتری کوچکتر نسبت به دو گوشی دیگر
  • عدم پشتیبانی از میکرو SD

در نهایت باید این مسئله را بار دیگر متذکر شویم که برای خرید یک گوشی شما باید ابتدا انتظارات خود را از یک دستگاه مد نظر قرار دهید و سپس انتخاب کنید. اگر شما ندانید از گوشی آینده خود چه می‌خواهید و کدام عملکرد آن برای شما ارجعیت دارد شاید بعد از خرید دستگاه دچار مشکل شوید. برای مثال در سه گوشی میان رده بالا اگر شما گوشی با دوربین اصلی بسیار خوب بخواهید انتخاب شما باید Oppo RX17 Pro باشد اما اگر دوربین سلفی بهتری مد نظرات است باید شیائومی می میکس ۳ را بخرید. این مسئله در بقیه بخش‌های گوشی نیز صادق است. اما خب اگر گوشی می‌خواهید که از همه جوانب بتواند خواسته‌های شما را برطرف کند شاید بهتر باشد سری هم به بازار گوشی‌های پرچمدار بزنید. البته این کار برای زمانی توصیه می‌شود که هیچکدام از گوشی‌های میان رده نتوانند نیاز شما از یک دستگاه تلفن همراه را برآورده کنند.

اما باز هم در خرید پرچمداران نیز اول به نیاز خود توجه کنید زیرا هر شرکت روی بخش خاصی از گوشی تمرکز بیشتری می‌کند. با یک انتخاب حساب شده گوشی مورد نظر خود را بدون صرف هزینه زیاد خریداری می‌کنید.