صنعت ساخت و ساز نسبت به سال های گذشته پیشرفت و رشد چشمگیری داشته است. این پیشرفت و رشد، افزایش هزینه ها را هم با خود به همراه داشته است. احتمالا تا به حال پیش خود فکر کرده اید که چگونه می شود در هزینه های ساخت خانه و ویلا صرفه جویی کرد و خانه ای متناسب با بودجه و ارزان قیمت ساخت. این مطلب را که پس از نقد و بررسی مشاوران  خرید ویلا در رویان

 نگارش شده است را تا انتها از دست ندهید.

داشتن طرح اولیه

قبل از اقدام به شروع هرکاری این نکته را باید در نظر داشته باشیم که  هدف و یک سری پیش زمینه های اولیه را برای خود مشخص کنیم. قبل از شروع باید بدانیم  کدام زمین را در کدام منطقه با چه مساحتی انتخاب کنیم که مناسب باشد. بسیاری از اوقات مشاهده می شود که یک خانه یا ویلا در نامناسب ترین جای ممکن ساخته شده است. همچنین باید این نکته را در نظر بگیریم؛ مصالحی که می خواهیم خریداری کنیم بهترین کارایی و معقول ترین هزینه را برای ما داشته باشد.

پس از بررسی موارد بالا و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعه ی همین مطلب یا پرس و جو از افراد متخصص در این زمینه و بررسی پروژه های متعدد می توانید  قدم های اولیه را  برای ایجاد طرح اولیه بردارید.

شراکت در خرید یا ساخت و ساز

101

شاید بتوان گفت اولین روش برای کم کردن هزینه ها در ساخت و ساز شریک شدن با یکی از اقوام و دوستان یا آشنایان است. البته باید توجه داشته باشید شخصی که برای شراکت انتخاب می کنید مورد اطمینان و از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم سو با شما باشد و دارای اختلاف نباشید. با این روش ممکن است خانه یا ویلایی را که از همه جهات برای شما جذاب است به تنهایی توان خریدش را نداشته باشید ولی با شریک شدن وطبق توافقی که بین دو طرف انجام می شود از خرید آن بهره مند شوید.

به کارگیری مصالح با کیفیت مشابه مصالح درجه یک

برخی مصالح به دلیل ویژگی های خاصی که دارند ممکن است باب میل بعضی از سازنده ها نباشند.( ویژگی هایی مانند کالیبره نبودن و...) شما می توانید با در هم آمیختن چاشنی ذوق و هنر خود این مصالح را با قیمتی پایین تر خریداری کنید و در نمای ظاهری خانه خود از آن ها استفاده کنید. البته این روش کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و حتی ممکن است خوشایند خود شما هم نباشد، اما تاثیر چشمگیری در هزینه های ابتدایی دارد.

استفاده از مصالحی که هزینه نگهداریشان کمتر است

همانطور که می دانید  مصالحی از جمله صفحات سیمانی نما و دیگر مصالحی که هزینه ی نگهداریشان پایین است، برای ساخت و ساز مناسب هستند. این مصالح گرچه هزینه ی  اولیه ی نسبتا بالایی برای نصب و تأمین دارند ولی در طولانی مدت هزینه های خود را جبران می کنند و دیگر نیاز نیست آن ها را تعمیر یا جایگذاری کنید.

استفاده از مصالح بازیافتی و قابل استفاده

برخی از مصالح ساختمان هایی که تخریب شده اند  قابل استفاده وقابل بازیافت هستند. مصالحی نظیر آهن آلات، در و پنجره های چوبی و آجر ها می توانند بدون هزینه یا هزینه ای بسایر اندک مصالح مورد نیاز شما را تأمین کنند. استفاده از برخی از این مصالح که زیبایی خود را ازدست داده اند با کمی بازسازی  و تعمیر می تواند شما را در خیلی از هزینه ها جلو بیندازد. البته قبل از استفاده با مالک ساختمان تخریب شده حتما هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

ساختن خانه متناسب با توان ساکنین منطقه

بسیار واضح است خانه ای که در یک محله از همه بزرگتر و شکیل تر باشد در موقع فروش به مشکل خواهد خورد. ارزیابی و قیمت گذاری چنین خانه ای متناسب با خانه های پیرامون که کوچک تر هم هستند انجام می شود؛ درنتیجه به دلیل نوع مصالحی که استفاده شده و هزینه های بالایی که برای ساخت آن خانه انجام شده، به قیمتی عادلانه به فروش نمی رسد. بنابراین دقت کنید متناسب با محله ای که در آن زندگی می کنید ساخت وساز کنید.

نظارت بر روند ساخت و ساز

نسبت به هزینه هایی که  در روند ساخت و ساز می کنید نظارت داشته باشید و  هرگز به حداقل ها قانع نشوید. اگر برای ساخت خانه یا ویلای خود  را به یک سازنده سپرده اید  تا حدامکان بی دلیل به تغیر برندهای توافق شده برای مصالح موافقت نکنید. اگر تصمیم به تغییر برند گرفتید در تعدیل هزینه ها توجه و دقت کافی را اعمال کنید.

اجتناب از هزینه های آماده سازی محوطه و زمین

102

صاف کردن سطح زمین شامل خرد کردن تخته سنگ های موجود و کندن درختان و از این قبیل ناهمواری ها علاوه بر داشتن هزینه ی بالا، عملیات ساخت و ساز را به تاخیر می اندازد. بنابراین قبل از شروع پروژه بهترین زمین از نظر صاف و کم هزینه بودن برای آماده سازی را انتخاب کنید تا در این راه دچار ضرر نشوید.

اجتناب از احداث فضاهای بدون کاربرد و غیر ضروری

اگر یک وسیله نقلیه دارید، لزومی به ساخت سه پارکینگ نیست. ساخت یک یا دو پارکینگ نیاز شما را رفع میکند و پارکینگ سوم علاوه بر بی استفاده بودن، هزینه و فضای زیادی را برای شما در بر دارد. سعی کنید از فضاهایی که در اختیار دارید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید تا در هزینه هایتان بخش قابل توجهی صرفه جویی شود.

مشاورین املاک بهاران

املاک بهاران با بیش از 15 سال تجربه در زمینه ی بررسی بهترین زمین ها برای ساخت و ساز، می تواند بهترین مشاوره را به شما عزیزان بدهد. همچنین اگر قصد فروش ویلا در رویان و شمال کشور را داشتید می توانید به راحتی به املاک بهاران اعتماد کنید و از تجربه ی این مجموعه بی نظیر استفاده کنید.