به گزارش پارس , سید محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - در گفت وگو با ایسنا، گفت: حضور سازندگان و سرمایه گذاران در بخش مسکن نشان دهنده اهمیت و افزایش فعالیت، سرمایه گذاری و بالا رفتن کیفیت در زمینه ساخت و ساز است.

کمبود خانه در کشور

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن در کشور دارای دو رویکرد است؛ نخست تامین مسکن که باتوجه به برد خانوارها با کمبود مواجه هستیم و بخش دیگر نوسازی واحدهای مسکونی موجود که به کیفیت ساخت بنا، عمر و قدمت آن بستگی دارد.

پژمان افزود: نوسازی که همراه با رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان باشد سبب ایجاد ساختمان های مقاوم و با کیفیت می شود و از لحاظ خدمات، نوع طرح و تاسیسات به گونه ای است که برای ساکنان فراتر از یک سر پناه و محل آرامش خواهد بود.

لزوم فراهم کردن سرمایه گذاری در بخش مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت با ایجاد زمینه های سرمایه گذاری، برداشتن موانع و تامین مکانیزم های مناسب برای انبوه سازانی که هدفشان ایجاد مسکن برای اقشار متوسط به پایین است یک تقاضای موثر شکل می دهد و سبب ایجاد رابطه بین دو قشر تولیدکننده و مصرف کننده می شود.

به گفته وی انبوه سازان با صنعتی سازی ساخت، ارتقای تکنولوژی و استفاده از آن در پروژه های بزرگ مقیاس سبب تضمین کیفیت، افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها در ساخت و ساز می شوند.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: انبوه سازی کاری منطقی است که باید به سمت تولید حرفه ای تر پیش رود تا هم تولیدکنندگان وهم مصرف کنندگان از آن سود ببرند.