مانور تبلیغاتی لندن، واشنگتن و دیگر حامیان تل آویو  علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد مرحله تازه ای شده است!  تولید ، پخش و جهت دهی  اخبار غیرواقعی و مبهم و مانور گسترده  بر روی حادثه اخیر در دریای عمان  مولفه های این بازی تبلیغاتی را تشکیل می دهد. سوال اصلی اینجاست که این بازی معطوف به چه اهدافی طراحی شده است؟ سوال دیگر اینکه آیا مثلث «واشنگتن-لندن- تل اویو» توانسته اند به اهداف پنهان خود از این بازی مشترک دست پیدا کنند؟در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست اینکه یک «استدلال حقوقی» باید مستند به مولفه هایی مانند « سندیت»،«اصالت»و «اطلاق» باشد. با این حال در طرح موضوع حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» ، هیچ یک از این سه مولفه محلی از اعراب ندارند.پنهانکاری منابع امنیتی و رسانه های غربی و صهیونیستی در قبال ابعاد و جزئیات این حادثه و در مقابل، شانتاژ آنها بر سر متهم سازی ایران به وضوح نشان می دهد که منظومه جنگ روانی آنها چگونه ناشیانه ساخته و پرداخته شده است! جالب تر آنکه مقامات آمریکایی و انگلیسی در ابتدا اعلام کردند که بدون هیچ تردیدی! ایران مقصر این حوادث محسوب می شود اما پس از ساعاتی این «قطعیت » تبدیل به « احتمال » شد! کار به جایی رسید که نمایندگان انگلیس،  رومانی و لیبریا در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ مشترک خود  به شورای امنیت این سازمان اعلام کردند که نفتکش اسرائیلی مرسر استریت «احتمالا» از سوی ایران  مورد حمله قرار گرفته است. اکنون، مقامات غربی و صهیونیستی در حالی که نسبت به «عدم قطعیت ماجرای خودساخته » در آب های دریای عمان با تکیه بر یک «احتمال غیرمستند» ،

 از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته اند تا علیه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص واکنش نشان دهد! آیا مقامات غربی متوجه پارادوکسها و تناقضات بازی عجولانه خود علیه کشورمان هستند؟!

از سوی دیگر، متهم سازی جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب و رژیم صهیونیستی در قبال این موارد، درست همزمان با مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان صورت گرفته است.

تقارن زمانی  این دو پدیده به هیچ عنوان اتفاقی نیست. واقعیت امر این است که واشنگتن و متحدانش، نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ایران نگاهی کاملا ابزارمحور داشتند. بر این اساس، غرب و رژیم اشغالگر قدس قصد داشتند این انتخابات را با بستر یا کاتالیزوری جهت مواجهه با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنند. پیش بینی مشارکت ۳۰ درصدی و پایین تر در انتخابات از سوی اتاق های فکر و رسانه های غربی، نقشه راه این بازی انتخاباتی خطرناک علیه نظام و ملت ما را به خوبی ترسیم کرده بود.با این حال، مشارکت قابل قبول و بالای شهروندان در انتخابات( علی رغم شیوع ویروس کرونا) محاسبات دشمنان و معاندین خارجی و داخلی انقلاب اسلامی را بر هم زد.طراحی عملیات روانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا آب های  دریای عمان و آب های نزدیک امارات، با هدف تحت الشعاع قرار دادن استقرار دولت جدید  در ایران و متعاقبا،  تقویت مولفه های استراتژی فشار حداکثری علیه کشورمان صورت گرفته است. در هر حال، نه تنها واشنگتن ، رژیم صهیونیستی و لندن، در پایان این بازی به دستاوردی به سود منافع خود در قبال ایران دست پیدا نخواهند کرد، بلکه در آینده ای نزدیک باید با آثار و تبعات حقوقی این دروغ پردازی خود نیز مواجه شوند.