به گزارش پارس به نقل از  فارس، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در نشست امروز اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره ناداوری‌هایی که در کشتی عبدولی رخ داده بود، گفت:‌ لازم است در تیتراژ برنامه‌های ورزشی و همین طور ورزش و مردم کشتی عبدولی نشان داده شود تا همه ببینند او به چه زیبایی کشتی گرفت و چه ناداوری‌هایی شد.


وی افزود: سال‌ها قبل زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور بودند مسابقه فوتبال بین ایران و عربستان برگزار شد. مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با دانشجویان داشتند برخی از آنها سوالاتی را مطرح کردند که رهبر فرمودند از نظر ما قهرمان ایران بود. مانند همین اتفاق در فینال المپیک رخ داد که ناداوری‌هایی در مسابقه کشتی عباس جدیدی صورت گرفت که رهبری فرمودند از نظر ما شما قهرمان هستید. حالا برای عبدولی هم به همین صورت است. برای اینکه ما این ناداوری‌ها را نشان دهیم باید قهرمانان را به صحنه بیاوریم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه با مدیریت خوب در کمیته ملی المپیک یک کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام شد، عنوان کرد: نتایج خوبی هم نسبت به گذشته صورت گرفت. البته قزاق‌ها روی بوکس سرمایه‌گذاری کرده و همه برای فینال آمده بودند. ما توفیقاتی که در این دوره داشتیم توقعات مردم را بالا برده حالا مردم از همه رشته‌ها توقع قهرمانی دارند در صورتی که در گذشته در چند رشته محدود بود.

ضرغامی با اشاره به عملکرد خوب بانوان در این بازی‌های اظهار داشت: شنیدم نجمه خدمتی که ورزشکار کم سن و سالی است اهل بیرجند است. او مقابل همه قهرمانان جهان قرار گرفت و مدال طلا را به دست آورد. علاوه بر اینکه این ورزشکار با حجابش اسلام را تبلیغ کرد ما هم از عملکرد خوبش انرژی گرفتیم. در یک برنامه تلویزیونی یک ورزشکار زن معلول به قدری زیبا صحبت می‌کرد و چهره‌ای شاد داشت که تا آخر برنامه را دیدم. او به گونه‌ای از توانایی‌هایش صحبت می‌کرد که انگار نه انگار روی ویلچر نشسته بود. یقین دارم خیلی از صحنه‌های افتخارآفرین گرفته نشده است. ما باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری داشته باشیم و رشته‌های مدال‌آور ما نباید مشکلات مالی داشته باشند. در این سال‌ها همه می‌گفتند ایران فقط در رشته‌های انفرادی مدال می‌گیرد در حالی که والیبال و بسکتبال نشان دادند ما در رشته‌های تیمی هم موفق هستیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اعتماد به نفس ورزشکاران خاطرنشان کرد: مورد دیگری که احساس کردم اعتماد به نفس ورزشکاران بود. به قدری که در دنیا راحت سرمان را بالا می‌گیریم. مردم این موفقیت‌ها را می‌بینند. زمانی که مسابقه عاشورزاده را دیدم که او راهی فینال شد نگران شدم. گفتم حتما نقره می‌گیریم اما دیدم او کم کم امتیاز می‌گیرد. اعتماد به نفس عجیبی داشت. آن هم یک جوان 18 ساله که ببینید به چه خودباوری رسیده است.کارهایم را کنار گذاشتم و مسابقه را کامل دیدم.

ضرغامی با اشاره به اینکه بانوان با خودداری کردن از دست دادن به نامحرم هویت‌شان را مطرح می‌کنند، گفت: بانوان ما وقتی مقامات بر گردن‌شان مدال می‌انداختند با آنها دست نمی‌دادند. یک بار در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان به من گفتند برخی دوستان در وزارت خارجه می‌گویند اگر ما دست ندهیم زشت است. شما به ما فتوا بدهید و این مشکل را حل کنید. رهبری فرمودند چرا آنها باید به شما مواردی را تحمیل کنند؟ شما یک چیز جدیدی معرفی کنید. چه جایی بهتر از ورزش؟ فرهنگ ما آنقدر مؤثر است که وقتی یک داور کره‌ای در مسابقه کبدی یک خانم حجاب ندارد بلافاصله بازی را متوقف کرد و اجازه داد که این بانوی ایرانی حجاب بگذارد.

وی با بیان اینکه شاید حالا توقع مردم از ورزش یک تهدید باشد، تصریح کرد: وقتی یک سریال خیلی بیننده دارد و تبدیل به پدیده می‌شود تازه اول مشکلات ماست. اینکه می‌گویم تهدید شوخی است حساسیت‌ها بالا می‌رود. من شبکه‌های بیگانه را نگاه می‌کنم. آنها مجذوب این قهرمانی‌ها هستند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسات هیأت دولت همه دولتمردان مطالب بازی‌های آسیایی را دنبال می‌کردند، گفت:‌در جلسات دولت که بودم همه آقایان دنبال این بودند که نتیجه مسابقات چه شده است. همه جای دنیا اینطور بود. صحنه‌هایی که خلق شد ماندگار بود. معلوم شد ایران روز به روز به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.