ژانر حماسی و فانتزی یکی از مهم ترین و گسترده ترین سبگ ها در ادبیات داستانی جهان است. ادبیات حماسی با توجه به اینکه یک سبک داستان سرایی محسوب می شود، به طور خاص متعلق به رسانه خاصی نیست و علاوه بر ادبیات، در فیلم ها و بازی ها نیز شاهد استفاده از آن هستیم. در ادامه این مطلب قصد داریم ابتدا توضیح مختصری درباره ژانر حماسی و فانتزی ارائه دهیم، سپس به نقل از افراگیفت 10 بازی برتر جهان که در فضایی با این سبک طراحی و اجرا شده اند، و نحوه خرید گیفت کارت این بازی ها را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه شوید.

14

معرفی ژانر حماسی و فانتزی در بازی های پلی استیشن

جورج آر.آر. مارتین نویسنده سری کتاب های فانتزی حماسی نغمه یخ و آتش که در قالب سریال تلویزیونی محبوب بازی تاج و تخت بازسازی شد، اولین نویسنده ای بود که مسبب ورود ژانر حماسی و فانتزی به سینما و رسانه های تصویری شد. یکی از ویژگی های برجسته مجموعه تاج و تخت، جدی بودن آن است. این مجموعه به بازی های سیاسی، آثار مخرب جنگ و ذات قهرمانانه‌ی اشخاصی که در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنند، می‌پردازد. از آثار دیگر نویسندگان ژانر حماسی و فانتزی می توان به هابیت، ارباب حلقه ها و سیلماریلیون نوشته تالکین اشاره کرد که تأثیر غیر قابل انکاری بر ژانر فانتزی گذاشته اند. خوشبختانه بازی های زیادی هستند، که از این ویژگی ها برخوردارند. نسخه فیزیکی اغلب آنها قابل دسترسی است، و نسخه دیجیتال آنها را می توانید از طریق خرید گیفت کارت پلی استیشن تهیه کنید؛ در ادامه به معرفی برترین آنها خواهیم پرداخت.

15

معرفی 10 بازی برگزیده ژانر حماسی و فانتزی

1- مجموعه بازی تاج و تخت game of thrones

بازی A Game of Thrones: Genesis در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد. این بازی توسط استودیو سیانید ساخته شده، و با اینکه مدتی پس از آغاز پخش سریال منتشر شد، اما در واقع براساس مجموعه کتاب گیم آف ترونز ساخته شده است. در این بازی می توانید از بین جناح های مختلف یکی را انتخاب کنید و هدف، رسیدن به تخت آهنین است. بازی تاریخی تقریبا هزار ساله را در وستروس به تصویر می کشد. در این بازی همان قدر که باید به جنبه های نظامی اهمیت بدهید، باید حواس تان به مواردی چون اقتصاد هم باشد. A Game of Thrones شامل حالت های versus و Campaign می شود، و جزو بهترین بازی های ساخته شده براساس این مجموعه است. دسترسی به نسخه آنلاین این بازی در گوشی های ios از طریق خرید گیفت کارت اپل از وبسایت افراگیفت امکان پذیر است.

2- مجموعه ویچر      The Witcher

داستان فرانچایز از رمان فانتزی نوشته آندژی ساپکوفسکی الهام گرفته شده است، و یکی از بزرگترین فانتزی‌ حماسی‌های دنیا با قصه ای خارق العاده را روایت می کند؛ داستان گرگ سفید یا گرالت از ریویا. ویچر یکی از آن بازی هایی است که جهانش، بازیگرانش، داستانش، طبیعیتش، و از همه مهم تر قصه گوییش به احساسات بازیکنان راه پیدا می کند و به شکل جایگزین‌ناپذیری، فکر و ذهنشان را در اختیار می گیرد. داستان گرگ سفید فارغ از شخصیت های مثبت و منفی فوق العاده پرجزئیاتی که دارد، فارغ از زیبایی بی نهایتی که در تمامی مراحل اصلی و فرعی به مخاطب ارائه می کند، و فارغ از داستان خارق العاده اش که بازیکن دوست دارد هر لحظه بیشتر و بیشتر آن را بشناسد و درک کند، به این دلیل شگفت انگیز است که می تواند مخاطبش را در خودش غرق کند.

3- مجموعه متال گیر سالید  Metal Gear Solid 

نزدیک ترین مجموعه بازی به بازی تاج و تخت، سری فانتزی متال گیر سالید است. این مجموعه پیامی ضد جنگ دارد، و در آن به صحنه هایی از گذشته دردناک تعدادی از دشمنان مثل پایان و گرگ تک‌تیرانداز پرداخته می‌شود؛ گذشته ای که جنگ باعث آن شده است. در این اثر شاهد آن هستیم که تعصب چگونه می تواند دنیا را نابود کند؛ در متال گیر شخصیت ومپ نماد این تعصب مخرب است.

4- بازی رسوا  Dishonored

رسوا یک داستان ابر قهرمانی در دنیایی علمی تخیلی است. شخصیت اصلی رسوا، معادل ساختارشکنانه ابرقهرمان ها و ذات خارق‌العاده‌ شان است، و جنبه های تاریک قابلیت هایشان را نیز به تصویر کشیده شده است. در این اثر فقر و تاثیر آن روی مردمی که در فقر زندگی می‌کنند، و همچنین سوءاستفاده‌ ثروتمندان از فقرا به تصویر کشیده شده است.

5- داستان یک ولگرد  Vagrant Story

داستان یک ولگرد یک بازی بسیار غمناک است، که شخصیت اصلی آن فردی منزوی است که به ‌تنهایی مبارزه می‌کند و متهم به جرم‌ هایی است که مرتکب نشده است، و در انتهای بازی بدون این ‌که از سرانجامش باخبر شویم، ناپدید می‌شود. داستان یک ولگرد به ‌نوعی مرثیه‌ای برای قهرمان بازی است.

16

6- طومارهای کهن ۵: اسکایریم The Elder Scrolls V: Skyrim

اسکایریم دنیایی است پر از نژادهای مختلف، پر از مردمی که یا به شما کمک می کنند یا شما را دشمن خود می دانند؛ سرزمینی که هر کس امپراطوری خود را بر پا کرده و برای فتح اسکایریم نقشه ای چیده و سعی می کند، بر دیگری چیره شود. یکی از ویژگی های این مجموعه وجود رازها و نکات مخفی و مختلفی است، که شاید در نگاه اول یا در انجام بازی متوجه آنها نشوید.

7- وارکرفت ۳: سلطه آشوبWarcraft III: Reign of Chaos

این بازی، سومین عنوان از سری بازی های استراتژیک و حماسی ساخته بلیزارد در فضایی فانتزی به نام وارکرفت بود. عنوانی که داستان خود را با جنگ عظیم میان انسان ها و ارک ها شروع کرده بود و حالا، می خواست سرنوشت نژادهایی را برایمان بازگو کند که همگی ساکنان سرزمینی بی همتا بودند.

8- فاینال فانتزی تاکتیکس  Final Fantasy Tactics

در بازی فانتزی حماسی تاکتیکس شخصیت‌های زیادی وجود دارد، و تشخیص این‌که قهرمان اصلی کیست دشوار است؛ البته که بهترین جواب این است که هیچ‌کس! این بازی از نظر تکنیکال، هوش مصنوعی و داستان پردازی نسبت به سایر بازی های زمان خودش، در جایگاه مناسبی قرار دارد.

9- عصر اژدها: ریشه‌ها  Dragon Age Origins

سری عصر اژدها، در ابتدا به عنوان ادامه‌ معنوی سری های موفق و خاطره انگیز دروازه بالدور (Baldur’s Gate) و شب های نوروینتر (Never winter Nights) شناخته می شود. این بازی خاص و حماسی، با داستانی بسیار جذاب، شخصیت هایی بی نظیر و گیم پلی قدرتمندش، توانسته به عنوان یک شاهکار نوین ظهور کرده، و در بین نقش آفرینی های مدرن که روز به روز از ریشه های سبک اصلی فاصله می گیرند، همچون جواهری بدرخشد.

10- مجموعه دروازه بالدور  The Baldur’s Gate

دنیای دروازه بالدور بسیار باحال است؛ جهانی شبیه بازی تاج و تخت با شهرها، کوهستان ها، دشت ها، جنگل ها و دریاهای وسیع. خود شهر دروازه بالدور شبیه به شهرهای بزرگ مثل وینترفل و بارانداز پادشاه است. این بازی هم مثل بسیاری از باز ‌های فانتزی و حماسی عالی تعداد زیادی کلاس دارد و در آن با تعداد زیادی هیولا و دشمن مبارزه می کنید. این بازی تجربه ای باورپذیر از زندگی در دنیایی فانتزی با جنگ هایی حماسی را ارائه می‌کند.

اگر وسوسه شدید برای یکبار هم که شده این بازی ها را امتحان کنید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع گیفت کارت های معتبر با کمترین قیمت وارد سایت AfraGift.com شوید و از محصولات و قیمت ها دیدن کنید.