به گزارش پارس به نقل از تسنیم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز در همایش کشوری مسئولان بسیج رسانه و معرفی شهید شاخص کشوری سال 94 بسیج رسانه اظهار داشت: در عرصه رسانه عقب هستیم و در این بخش نیاز به یک لشکر داریم، ما واقعا کار رسانه را باور نکرده‌ایم.

وی افزود: باید با کار رسانه و اقتصاد و تجارت جهانی آشنا شویم و رسانه هنوز کار خود را آغاز نکرده است.

پناهیان تصریح کرد: فعالیت رسانه‌ای در بخش اقتصادی مورد غفلت واقع شده و باید برای کارآفرینی ارزش قائل شویم و به عنوان عبادت از آن یاد کنیم اما قبل از این بسیج سال‌ها قبل وارد کار شده باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در زمینه سبک زندگی نیز که عنصری کلیدی در فرهنگ است بسیج حکایت از یک رویه و سازماندهی جامعه دارد و بسیح در تحول سبک زندگی مردم وظایف زیادی دارد و بخشی از آن به رسانه وابسته است.

وی با اشاره به خط‌کشی‌های سیاسی بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب افزود: سال‌ها است یک فاجعه رسانه‌ای در کشور رخ داده که منجر به دو قطبی شدن جامعه شد و سوء تفاهم‌هایی را ایجاد کرده است.

پناهیان گفت: دو نوع ادبیات و گروه‌بندی درست شده در حالی‌که در اکثریت مواقع اختلافات‌شان وجود خارجی ندارد، یک عده را واقع‌گرا و یک عده را ارزش‌گرا تلقی کردند و مردم مجبورند براساس برخی شواهد و نشانه‌ها و آدم‌ها و آدمک‌ها انتخاب کنند.

پناهیان افزود: کسانی که در صدر موضوع بودند عامدانه این کار را کردند و ما نباید تبدیل به جامعه‌ای مانند مردم مغرب زمین شویم که ساده و فریب خورده هستند و آنها هم نباید مردم ما را بازی دهند.

به گفته وی حتی یک اختلاف هم بین این دو دیدگاه نیست و باید دید چه کسی از اختلاف بین مردم نان می‌خورد و با این کار بین مردم یک خفقان ایجاد کردند و برای یک جریان بودن را به زور به مردم تحمیل می‌کنند.

پناهیان اظهار کرد: در عرصه سیاست نباید با منافع ملی بازی شود ما به‌دنبال منافع ملی هستیم و آن وقتی که امام حکم سلمان‌ رشدی را داد نیز به دنبال منافع مردم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید یک انقلاب در رسانه انجام شود و ادبیاتی را بکار ببریم که سوء‌تفاهم ایجاد نکند تا دشمن هم از آن سوء استفاده نکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ادبیات‌های دوگانه سیاسی در کشور به‌صورت کاذب ایجاد شده و نیاز به یک جنبش رسانه‌ای داریم.

پناهیان گفت: هر بار ملت دو قطبی شدند یقین بدانید فریب خورده‌اند و دشمن برنامه‌ریزی کرده و باید تغییری در ادبیات صورت گیرد تا حقیقت خود را بهتر نشان دهد.