تصمیم گیری صحیح هنگام انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ که با آنها قصد همکاری دارید، نتایج عمده ای برای کسب و کار و حساب بانکی شما به همراه دارد. تفاوت بین نام آشنا شدن شرکت شما و داشتن سایتی با کیفیت یا کاهش رتبه سایت شما و نارضایتی کاربران از سایت تان در این انتخاب خلاصه می شود.

این روزها با توجه به افزایش میل مشتریان به استفاده از خدمات آنلاین، شرکت ها نیاز دارند استراتژی های تخصصی و مناسب برای خوب ظاهر شدن در شبکه های اجتماعی و سایت شان انتخاب کنند. یک شرکت خلاق دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تکنیک های مناسب این مسیر را ساده می کند.

برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ قبل از هر اقدامی لازم است گزینه های موجود را پیدا کنید و سپس با 5 گامی که به شما توصیه می کنیم بررسی شان کنید. پیشنهاد ما مطالعه مقاله برترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ  برای آشنایی کلی با گزینه های موجود است. بعد از در دست داشتن گزینه ها می توانید به بررسی آن ها با توجه به معیارهای زیر بپردازید.

گام اول: اهداف و نیازهای خود را بشناسید.

۲

روند دیجیتال مارکتینگ با ابزارها، استراتژی ها و اهداف زیادی همراه است. قبل از هدف گیری، لازم است تشخیص بدهیم که میخواهیم تیر ما کجا فرود بیایید؟ شناسایی اهداف و انگیزه های بازاریابی دیجیتال اولین قدم برای انتخاب مناسب ترین آژانس بازاریابی دیجیتال است. با داشتن یک تصویر ذهنی مشخص از اهدافی که برای شرکت خودتان دارید؛ می توانید انتخاب بهتری انجام دهید. اهداف شما با توجه به نیازهایتان شکل می گیرد. مهم است نیازها و خدمات مورد نیاز شرکتتان را تشخیص دهید و سپس آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب نیازتان را انتخاب کنید. خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

·خدمات سئو (SEO)

سئو یا SEO مخفف عبارت search engine optimization است که معنای فارسی آن می شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو. این خدمات شامل انجام فرآیندها و اعمال متعددی می شود تا سایت شما و محصولات شما در کلید واژه های مشخصی در رتبه بالایی میان سرچ های کاربران در گوگل و دیگر موتورهای جست وجو قرار گیرد.

لازم به ذکر است خدمات سئو بصورت مستقیم بر تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر می گذارد. بدون داشتن استراتژی مناسب برای سئو سایت، مشتریان احتمالی شما ممکن است هرگز از تلاش های شما در جهت بازاریابی دیجیتال باخبر نشوند و محصولات و خدمات شما دیده نشود.

اگر سایت کامل و طراحی شده ای دارید اما بازدید سایت شما و استقبال از خدمات شما پایین است متخصصان سئو می توانند در حل این مشکلات به شما کمک کنند.

·طراحی سایت

طراحی سایت مرحله اول ورود به فضای دیجیتال است. درست است که فعالیت اینستاگرامی یا مدیریت شبکه های اجتماعی نیز بسیار پر سود و زود بازده است، اما وبسایت بسیار معتبرتر است و ویترین هر فروشگاه یا شرکتی میباشد. یکی از مهم ترین اهداف مالک هر سایتی، افزایش فروش است.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب می تواند به صورت یکپارچه طراحی سایت و سئو را بر عهده گرفته و علاوه بر کد نویسی درجه یک، بعد از مدتی شما را در صفحات گوگل بالا بیاورد و بازدید و فروش سایت را افزایش دهد.

·خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی

امروزه در ایران، اینستاگرام پر مخاطب ترین شبکه اجتماعیست و بازده بالایی دارد. با فعالیت در شبکه های اجتماعی تعامل بالایی با مخاطب شکل می گیرند و جذب مخاطب اتفاق می افتد. همچنین باعث شناخته شدن نام شرکت شما و تبدیل مخاطبان به مشتری می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند استفاده از طراحان گرافیک و عکاس های مجرب و همچنین تولید محتوای منظم می باشد. همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب، به شما کمک می کند مخاطبان صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را ساده تر و سریع تر بالا ببرید.

۳

·خدمات تولید محتوا

تولید محتوا در قالب های مختلف متنی، عکس، ویدئو و صوتی اتفاق می افتد. برای رشد در دیجیتال مارکتینگ و بالاتر رفتن از رقبا لازم است از روش ها و قالب های مختلف تولید محتوا استفاده کنید. لازمه تولید محتوای خوب، کمک گرفتن از متخصصان هر کدام از حوزه ها و همکاری آن ها باهم است.

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب این متخصصان و هنرمندان را گردهم می آورد و برای سایت و شبکه اجتماعی شما انواع محتوای مناسب را تولید می کند.

·خدمات عکاسی

در فضای دیجیتال، عکاسی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سایت و شبکه اجتماعی هر شرکتی خصوصا شرکت های فروش محصولات به عکس های خوب نیاز دارند. عکس با کیفیت تاثیر زیادی بر ذهنیت مشتری و تصمیم وی برای انتخاب شما می گذارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات عکس و طراحی گرافیک با کیفیت و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

·خدمات تبلیغاتی

اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای بالا بردن بردن بهره وری خدمات تبلیغاتی، استراتژی های یکپارچه بازاریابی را تدوین و اجرا می کنند. می توان برای مثال به ایجاد یک کمپین اینستاگرامی به همراه خدمات رپورتاژ آگهی، سوشال سیگنال و تبلیغات بنری اشاره کرد.

 

توجه داشته باشید که خدمات دیجیتال مارکتینگ جدا از یکدیگر نیستند و در اغلب مواقع، ترکیبی از خدمات مختلف دیجیتال مارکتینگ در کنار هم بهترین نتیجه را به شما می دهد. یک آژانس خوب باید بتواند به شما کمک کند در هر فضای دیجیتالی از پتانسیل بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید.

درست است که شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای ایجاد مشتری وفادار است؛ با این حال، بیشترین جستجوی اینترنتی در موتور جستجو اتفاق می افتد و اگر آژانسی را انتخاب کرده اید که فقط بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام می دهد؛ مجبورید برای انجام بقیه کارها افراد دیگری را استخدام کنید. از این رو شرکت های چند خدماتی دیجیتال مارکتینگ مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف می تواند گزینه مناسب تری برای کسب و کار شما باشد.

 

گام دوم: برای تحقیق، سایت خود شرکت های دیجیتال مارکتینگی که انتخاب کردید را بررسی کنید.

۴

آژانس بازاریابی دیجیتال خوب نه تنها محصول شما را می فروشد بلکه محصولات وخدمات خود را نیز به فروش می رساند. بررسی کنید که شرکت بازاریابی دیجیتال مورد نظر شما چه میزان و چطور خدمات خودش را بازاریابی می کند. تحقیقات را با مراجعه به وب سایت آغاز کنید.

استفاده از وب سایت یک شرکت خوب بازاریابی دیجیتال فوق العاده آسان خواهد بود، سرعت بارگذاری سریع است و بیش از همه، وب سایت آموزنده خواهد بود. برای اطلاع از اثربخشی سرویس سئو آنها، می توانید رتبه بندی آن ها را با توجه کلمات کلیدی مختلف در گوگل بررسی کنید. اگر رتبه کلمات کلیدی عالی باشد، مطمئن باشید که آنها از استراتژی های مناسب پیروی می کنند و می توانند برای سایت شما هم همین مسیر را طی کنند. منبع

گام سوم: در ذهن داشته باشید که قرار است در بازه زمانی طولانی با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان کار کنید.

بازاریابی دیجیتال پروسه ای زمان بر است و مثل ایجاد برنامه یا وب سایت نیست. شما به سادگی نمی توانید صرفا مقداری پول خرج کنید و نتیجه را بگیرید. این یک فرایند مستمر است و برای توسعه آن، به یک رویکرد بازاریابی مداوم نیاز دارید. برای محقق شدن این امر لازم است با شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان زمینه همکاری طولانی مدت را با توجه به نیازهای شما داشته باشد.

پس ویژگی های مختلف شرکت دیجیتال مارکتینگ انتخابی تان را با رویکرد همکاری طولانی مدت تحلیل و بررسی کنید. قطع همکاری میانه مسیر در پروسه رشد کسب و کار شما در فضای وب خلل ایجاد می کند.

گام چهارم: شرکت دیجیتال مارکتینگی انتخاب کنید که از تخصص خوبی برخوردار باشد.

۵

یک شرکت بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید که دارای تجربه خوبی در این زمینه باشد. به وب سایت موجود آنها بروید و با دقت بررسی کنید. به کارهای قبلی آن ها توجه کنید و مشتریان فعلی آن ها را بررسی کنید. اگر امکان دارد با یکی از مشتریان صحبت کنید و نظرش را بپرسید.

این به شما کمک می کند تا قابل اطمینان بودن آن ها را متوجه شوید. اگر به دنبال یک مجموعه مهارت خاص هستید، نگاهی به بخش تیم آنها بیندازید تا در مورد استعداد و تخصص آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر امکانش هست؛ درخواست بدهید که با تیم شرکت مورد نظرتان از نزدیک آشنا شوید و درباره خواسته ها و اهدافتان با آن ها صحبت کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد بررسی روحیات و رویکرد شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد نظرتان است. لازم است بررسی کنید رویکرد آن ها تا چه میزان به رویکرد شرکت شما نزدیک است.

گام پنجم: به کیفیت بیشتر از قیمت آن اهمیت بدهید.

قطعا هزینه بازاریابی دیجیتال در تصمیم گیری نهایی شما نقش مهمی دارد اما توصیه می شود ارزانترین تصمیم را نگیرید. هدف شما باید یافتن تعادل بین هزینه و کیفیت باشد. درباره نیازها و خواسته های دو طرفه به طور کامل صحبت کنید و سوال های تان را به طور کامل بپرسید تا درباره آینده کاری تان به خوبی برنامه ریزی کنید.

برای تعیین بودجه بازاریابی دیجیتال شما بهتر است با کارشناسان شرکت مورد نظر صحبت کنید و میان بودجه ای که دارید و خدمات با کیفیت تعادل برقرار کنید. مطمئن باشید نتیجه ای که یک پروسه دیجیتال مارکتینگ خوب به همراه دارد با ارزش تر از هزینه ای است که برای آن می کنید.