کارت ویزیت، سرآغاز تحقق برندسازی تجارت شماست. برای بسیاری از مشتریان بالقوه ، این اولین تعاملی است که با نام تجاری شما برقرار خواهند کرد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که این یک تعامل اثر گذار است.

طراحی کارت ویزیت متفکرانه عامل انتقال اطلاعات تماس شماست!

با این کارت ویزیت، حرفه ای بودن خود را نشان می دهید، اعتماد مشتری را تقویت می کنید و تجارت خود را متمایز میکنید.

در این مقاله، تیم طراحی سایت پاویسا، 10 نکته اساسی در مورد چگونگی طراحی کارت ویزیتی که به بهترین شکل، نماینده شما و تجارت شما باشد، آماده کرده است!

  • طرحی پیدا کنید که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد.
  • تایپوگرافی متناسبی انتخاب کنید.
  • اندازه و شکل کارت ویزیت را بررسی کنید.
  • اطلاعات خود را منسجم و مختصر ارایه کنید.
  • دو بعدی فکر کنید!
  • آرم و لوگو خود را واضح نشان دهید.
  • بین الگوها، برای خوانایی بیشتر، فضای خالی قرار دهید.
  • مهره آس خود را رو کنید!
  • مشتری را دعوت به تماس کنید.
  • بازبینی و تصحیح

 

1-برای کارت ویزیت خود طرحی انتخاب کنید که مناسب برند شما باشد.

کارت ویزیت، چیزهای زیادی در مورد شما و تجارتتان می گوید. شاید شما یک طراح داخلی باشید که در طراحی مدرن تخصص دارد و عاشق خطوط تیز هستید، این را با الگوی تمیز و ساده منعکس کنید. یا ، شاید شما یک آرایشگر هستید که شخصیتی شاد دارد، با یک کارت رنگارنگ و کمتر رسمی ، ماهیت زیبا و شاد کار خود را بیان کنید.

 

توصیه پاویسا

اگر مردد هستید، با یک طراح صحبت کنید. از تیمی که در زمینه گرافیک چاپی تخصص دارد، اطمینان حاصل کنید که طراحی کارت ویزیت شما با برند شما همسو است - یا نگاهی به خدمات طراحی pavisa.ir یا vistaprint.co.uk بیندازید.

 

2-تایپوگرافی مناسبی انتخاب کنید

اگر در وب سایت یا سایر بستر های بازاریابی خود از فونت خاصی استفاده کرده ، آن را در کارت ویزیت خود استفاده کنید. فونت انتخابی شما باید نشان دهنده برند شما باشد.

به عنوان مثال ، اگر مربی آداب معاشرت باشید، یک فونت اسکریپت زیبا و یا اگر نویسنده هستید، از فونت الهام گرفته از ماشین تحریر استفاده کنید. خواندن آن نیز باید آسان باشد. متن شما باید حداقل 8pt باشد ، اما اطلاعات مهم تر (مانند نام یا نام تجاری شما) می توانند در اندازه بزرگتر، متفاوت یا به صورت برجسته چاپ شوند.

 

توصیه پاویسا؟ "بهتر است که نام شرکت را بزرگتر و از یک فونت 12pt استفاده کنید و هرگز از فونت کوچکتر از 8pt استفاده نکنید."

b2

3-اندازه و شکل را بررسی کنید

بیشتر کارتهای ویزیت مستطیل شکل ، تقریباً به اندازه کارت اعتباری است و به صورت افقی قرار دارد. افراد با این قالب آشنایی دارند ، بنابراین انتخاب مطمئنی است ، اما اگر می خواهید برجسته باشید ، استفاده از یک شکل مربع ، گوشه های گرد یا جهت عمودی را در نظر بگیرید.

4-اطلاعات خود را سازماندهی کنید.

کارت ویزیت باید شامل هر اطلاعاتی باشد که مشتریان برای تماس با شما که لازم دارند. شما را به صورت آنلاین یا آدرس فیزیکی پیدا کنند.

جدا از نام و عنوان شغلی خود، نام کسب و کار، شماره تلفن، وب سایت، آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید. مطمئن شوید که تمام این اطلاعات را در کارت ویزیت خود وارد کرده اید تا مشتریان بتوانند به راحتی و از هر راهی که احساس بهتری دارند، با شما تماس بگیرند.

b3

5-دو منظوره فکر کنید.

کارت ویزیت خود را برای دو کار سخت تجهیز کنید!

  • اول اینکه موردی کاربردی به آن اضافه کنید.

مثلا: اگر صاحب یک رستوران هستید، یک دستورالعمل کوتاه برای یک غذای آماده یا نوشیدنی اضافه کنید.

آیا کالاهای دست ساز می فروشید؟ از کارتهای بازرگانی به عنوان برچسب جواهرات ، لباس ، لوازم جانبی و سایر صنایع دستی استفاده کنید.

  • دوم اینکه استفاده مجدد از کارت ویزیت را آسان کنید.

مثلا: چسباندن کارت ویزیت و تبدیل آن به آهن ربا است. این روش به ویژه برای مشاغل ارائه دهنده خدمات تکراری مانند لوله کشی ، باغبانی ، نشستن حیوانات خانگی ، آرایشگاه ، خدمات اتومبیل ، رستوران و موارد دیگر به خوبی بازدهی دارد. مشتریان برای دسترسی آسان به اطلاعات تماس شما آنها را روی یخچال خود می چسبانند.

6-آرم و لوگو خود را بزرگ کنید

  • می گوید ، "کارت شما چیزی فراتر از اطلاعات تماس شماست. کارت ویزیت نماینده ای از شما و نام تجاری شما است. دو مولفه مهم طراحی کارت ویزیت، لوگو و رنگهای تجاری شما هستند.

 

  • کارت ویزیت معرف آرم شماست. یک طرف کارت ویزیت خود را به صورت برجسته و مجزا، به لوگو خود اختصاص دهید.

 

  • شما باید مجموعه ای از رنگ ها و فونت ها را برای استفاده در تمام مواد بازاریابی خود داشته باشید. لحنی را برای استفاده در همه ارتباطات و ایده ای کلی از نام تجاری خود داشته باشید.

 

اگر هنوز کارت ویزیت طراحی نکرده اید، فرایند طراحی را از freepik.com  وpavisa.ir  دنبال کنید. تیم خدمات طراحی پاویسا برای کمک به طراحی کارت ویزیت ، بنر مشاغل ، تراکت بازاریابی و موارد دیگر در خدمت شماست.

7-مقداری فضای خالی بگذارید.

کارت خود را با متن زیاد شلوغ نکنید. اگر عناصر زیادی روی کارت وجود داشته باشد ، همه آنها برای جلب توجه خواننده رقابت می کنند و هیچ چیزی برجسته نمی شود. ( می توانید از هر دو طرف کارت استفاده کنید!) از نظر طراحی ، فضای خالی اصولی، چشم نواز است و مهمترین جزئیات را برجسته میکند.

بعلاوه، ممکن است بخواهید یادداشتی اضافه کنید، شماره تماس مجزا ارایه کنید یا نام یک همکار را به مشتریان خود بدهید.

پاویسا توصیه می کند "هرچه عناصر کمتری داشته باشید ، تأثیر بیشتری بر روی هر کدام دارد. بنابراین به این فکر کنید که چگونه می توانید برای ایجاد یک تأثیر ماندگار ، شلوغی را حذف کنید."

b4

8-چیز خاصی اضافه کنید.

به گفته پاویسا ، "پایان های ویژه می توانند تاثیری طولانی مدت در ایجاد تأثیر ماندگار بر مشتریان بالقوه ، شرکا و مشتریان داشته باشند."

یک روش آسان برای برجسته کردن کارت خود ، افزودن عنصر غیرمعمول طراحی یا روش چاپ خاص است. روکش های فویلی جلوه ای از درخشش دارند، در حالی که براق و برجسته هستند، یک حالت سه بعدی دارند.

جنس کاغذ، نکته ای به یاد ماندی دیگر است که در کارت ویزیت های ضخیم، بازیافتی و ارگانیک، به یاد ماندنی هستند. (توجه کنید که جنس کارت ویزیت مناسب کار شما باشد.)

 

9-فراخوان را وارد کنید.

CTA مورد نیاز کارت ویزیت نیست، اما می تواند مشتریان بالقوه را به برداشتن گام بعدی ترغیب کند.

یک پیشنهاد ویژه، نکته ای مفید یا یک کد تخفیف! انگیزه ای را برای تشویق مشتریان در تجارت ایجاد کنید.

10-بازبینی و تصحیح

چیزی بدتر از این نیست که جعبه کارت ویزیت (یا منوها یا آگهی های تبلیغاتی) تازه چاپ شده ای داشته باشید که اشتباه تایپی دارد! قبل از اینکه سفارش خود را ثبت کنید، از یک همکار یا دوست خود بخواهید کارت ویزیت را از نظر غلط املایی بررسی کند.

برای مشاهده کارت ویزیت های حرفه ای، از الگوهای سایت های زیر استفاده کنید.

با تشکر از همراهی شما.

https://www.freepik.com/psd/business-card

https://pavisa.ir/

https://www.solopress.com/business-cards/

https://www.123print.co.uk/business-cards

https://www.vistaprint.co.uk/business-cards