سیگنال های برند در حال حاضر موضوعی داغ محسوب شده و به عنوان یکی از بهترین راه ها برای ارتقاء تجارت به صورت آنلاین تلقی می شوند، اما فقط باید بدانید که چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

برخی از افراد معتقدند این تکنیک به حدی مفید است که نتایج بهتری را نسبت به تکنیک های سنتی بازاریابی مانند ایجاد لینک بیلدینگ یا بازاریابی محتوا، ارائه می دهد. اما برخی دیگر معتقدند با تمرکز بر روی سیگنالهای برند در کنار سایر تکنیک های بازاریابی، می توانید مزایای زیادی را به وب سایت و تجارت خود اضافه کنید.

یک سیستم معتبر ایرانی که می تواند برای سایت شما سیگنال های برند قوی ایجاد کند سیستم بازدیدیار می باشد. این مرجع تخصصی، تحت نظر کارشناسان سئو ایجاد شده که خدمات زیادی از جمله ایجاد بازدیدهای طبیعی، سیگنال های برند و ... را ارائه می دهد. این خدمات باعث کاهش هزینه های سئو شده و در واقع نقش مکمل را در بهینه سازی سایت شما ایفا می کند.

brand

سیگنال برند چیست؟

قبل از اینکه از تمام مزایای سیگنال های برند بهره ببرید و از آن استفاده کنید، لازم است ابتدا کمی در مورد برند سیگنال بدانید. سیگنال های برند برای کسب اعتبار و شهرت شما بسیار ضروری می باشد. این نوع سیگنال ها در واقع کسب و کار شما را در دنیای وب و یا بازار معرفی می کنند.

سیگنال های برند به این سوال پاسخ می دهند که مشتریان شما نسبت به تجارت شما چه دیدی دارند؟

اندازه گیری سیگنال های برند

سیگنال های برند در گذشته بسیار ناشناخته بودند اما توجه به آن، باعث شده که یک سیستم دقیق برای اندازی گیری آن راه اندازی شود.

در حقیقت، موتورهای جستجو امروزه با در نظر گرفتن سیگنال های برند و فاکتورهای آن، به همان نسبت به یک سایت رتبه یا رنک بهتری می دهند. برای ایجاد سیگنالهای برندی که مردم دنبال آن هستند باید زمان و توجه کافی را اعمال کنید.

زیر شاخه های اصلی سیگنال های برند را در ادامه بررسی می کنیم.

افزودن نام برند شما به پیشنهادهای گوگل

در اینجا به چگونگی جستجوی نام برند در اینترنت می پردازیم. در برندهای معروف بیشتر نام آن برند نسبت به نام محصول در گوگل سرچ می شود. به عنوان مثال افرادی که به دنبال کفش بسکتبال هستند، عموما "کفش بسکتبال Air Jordan " را جستجو می کنند. از آنجا که Air Jordan از قبل در بازار کفش دارای برند قوی است، گوگل ترجیح می دهد سایت رسمی را به کاربران نشان دهد با فرض اینکه بهترین تجربه کاربری را در اختیار آنها قرار می دهد.

بنابراین در صورتیکه برند شما اعتبار لازم را کسب کرده باشد زمانی که کاربر، کیورد مورد نظر خود را سرچ می کند گوگل نام برند شما را در انتهای کیورد آورده و به مخاطب پیشنهاد می دهد که این موضوع یک سیگنال برند قوی محسوب شده که در کسب رتبه ی بهتر به شما کمک می کند.

tumblr_o05v3eZmyT1ugn1wu_og_1280

کسب اعتبار بیشتر در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به پلت فرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام اطلاق می شود.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که شما چگونه در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید؟

همچنین برای گوگل مهم است که به چه میزان در مورد برند شما در سوشیال ها بحث می شود. فعالیت در سوشال نتورک و ایجاد سیگنال های برند در این خصوص، فقط شامل ارسال چندین پست در پیج خودتان نمی شود بلکه تعداد فالورها و همچنین تعداد لایک های شما و اینکه چه تعدادی از افراد در مورد برند و فعالیت شما بحث می کنند نیز اهمیت دارد.

تولید محتوای ارزشمند و معتبر

اعتبار محتوا از زمان بازاریابی محتوا به یک تکنیک رایج آنلاین تبدیل شده است. کیفیت مطالب شما و قابلیت اشتراک آن دو فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.

محتوای با کیفیت نه تنها باعث اعتماد مخاطبان به شما شده (که این مورد به اعتبار برند شما می افزاید) بلکه باعث می شود افراد در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ های خود از شما نام ببرند، همچنین باعث می شود شما از سایت های مختلف بک لینک های ارزشمند دریافت کنید. در واقع محتوای ارزشمند و مفید باعث ایجاد سیگنال های برند قوی می شود.

خدمات خوب باعث ایجاد برند سگنال قوی

غالبا به این مورد اهمیت داده نمی شود اما باید توجه داشته باشید که خدمت گذاری خالصانه به مردم نیز عامل بزرگی در ایجاد سیگنال های برند می باشد. در واقع این خدمت گذاری به نحوه برخورد و رفتار مناسب با مشتری اشاره دارد.

بسیاری از برندهای معروف به دلیل خدمات خوبی که به مردم ارائه داده اند، اعتبار زیادی کسب کرده اند.

بحث و گفتگوهایی که در وب و شبکه های اجتماعی در مورد شما می شود باعث ایجاد اعتبار و معروفیت بیشتر برند شما می شود.

شناسایی و اندازه گیری میزان اعتبار

اکنون که با انواع مختلف چگونگی انتقال اعتبار آشنا شدید، وقت آن است که بدانید دقیقا چگونه می توان این اعتبار را شناسایی، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کرد. روشهای مختلفی برای بررسی وضعیت برند شما وجود دارد و اگر تازه کار هستید توصیه می شود همه این موارد را انجام دهید.

بررسی گوگل سرچ کنسول

در واقع گوگل ابزار نهایی برای مشاهده ی یک برند می باشد. از طریق سرچ کنسول می توانید ترافیک سایت خود را بررسی کنید.

مقدار Impressions و CTR موجود در سرچ کنسول گوگل باعث می شود میزان سیگنال های برند را با توجه به موقعیت خود در گوگل، اندازه گیری و یا تفسیر کنید.

برای اینکه برند شما رتبه ی بهتری کسب کند باید در صفحه اول باشید تا بتوانید از طریق سرچ برند خود در گوگل، ترافیک بیشتری دریافت کنید.

دقت داشته باشید مقایسه خود با رقبا بهترین راهکار برای شروع است و می تواند به شما ایده های مفیدی بدهد تا بتوانید زودتر به اهداف خود برسید.

بررسی بحث های موجود در شبکه های اجتماعی

شما باید به گفتگوهایی که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد اهمیت دهید. بازاریابی شبکه های اجتماعی طی چند سال اخیر بسیار رایج بوده است. بنابراین اگر قبلا در این سوشیال ها فعالیت کرده اید باید تا الان سیگنال های برند و نتایج قابل توجهی را دریافت کرده باشید. ابتدا سوشال هایی که قبلا در آنها عضو بوده اید را بررسی کنید. این شبکه های اجتماعی شامل مواردی از قبیلFacebook ،Twitter ، Instagram، Tumblr و موارد مشابه است.

اگر بازار هدف شما در یک یا چند شبکه اجتماعی خاص، رونق بیشتری دارد حتما در آنجا یک حساب کاربری ایجاد کنید.