به گزارش پارس نیوز، 

هرچند ایران از نظر جمعیتی رتبه هجدهم را در میان کشورها دارد، ولی در اینستاگرام کشور هشتم از نظر تعداد کاربر به حساب می‌آید.

این حجم از حضور کاربران ایرانی در اینستاگرام فرصت خوبی، نه تنها برای برندها که حتی برای کسب و کارهای کوچک خانگی و هنرمندان و طراحان ایجاد کرده است که بتوانند محصولات و خدمات خود را به حجم انبوهی از خریداران عرضه کنند.به همین دلیل تعداد بسیار زیادی صفحه فروشگاهی در اینستاگرام ایجاد شده است. این بازار خرید و فروش بیشتر در حوزه محصولات مربوط به بانوان مانند لباس زنانه، لوازم زینتی و زیورآلات و لوازم آرایشی و بهداشتی شکل گرفته است.

جزییات و آمار این بازار خرید و فروش را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

گزارشی از بازار 5000 میلیارد تومانی اینستاگرام

طبق تحقیات بازاری که توسط تیم شاپگرام صورت گرفته است، اندازه بازار خرید و فروش در اینستاگرام به 5000 میلیارد تومان می‌رسد. علت اصلی استقبال خریداران از محصولات اینستاگرامی هم به ترتیب در دسترس بودن و آسانی خرید از اینستاگرام، زیبایی و منحصر به فرد بودن محصولات و قیمت مناسب عنوان شده است.

محصولات فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به دلیل این که هزینه اجاره مکان فیزیکی ندارند و به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، قیمت تمام شده کمتری نسبت به بازار دارند. از طرفی چون اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری و بر مبنای تصویر است، هنرمندان و طراحان با سلیقه و خوش ذوق توانسته‌اند با انتشار عکس محصولات هنری خود، بازار خوبی را به خود اختصاص دهند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بازار شکل گرفته در اینستاگرام نشان می‌دهد که بازار Peer to Peer یا شخص به شخص در ایران ظرفیت بالایی دارد. البته این بازار جذاب چالش‌ها و مشکلاتی هم دارد که باعث شده به اوج شکوفایی خود نرسد، چرا که اینستاگرام بستر مناسبی برای خرید و فروش نیست و به منظور اشتراک گذاری عکس طراحی شده است. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم اعتماد دوطرفه میان مشتری و فروشنده، نبود ضمانت و خدمات پس از فروش و مشکلات پرداخت و حمل و نقل محصولات اشاره کرد.

شاپگرام شبکه اجتماعی خرید

شاپگرام نام یک شبکه اجتماعی خرید ایرانی است که قصد دارد بازار شخص به شخص را در ایران شکوفا کند. این کسب و کار با تشخیص فرصت خرید اجتماعی، سعی کرده است مشکلات این بازار را حل کند. در گام اول شاپگرام فروشگاه‌های فعال در اینستاگرام را در اپلیکیشن خود جمع‌آوری کرده است و آنها را اعتبار سنجی می‌کند، بدین ترتیب شما با خیال راحت می‌توانید از فروشگاه های شاپگرام خرید کنید و نگران مرجوع کردن کالا یا سایر مشکلات پس از خرید نباشید.

همچنین شاپگرام با ایجاد دسته‌بندی های مختلف از جمله لباس زنانه مانند مانتو، تونیک، لباس مجلسی و کیف و کفش و لوازم آرایشی و کادویی، گشت و گذار و جستجو در محصولات اینستاگرامی را آسان کرده، به‌طوری که شما می‌توانید همه محصولات اینستاگرام را در کنار هم و یکجا و به صورت دسته‌بندی شده، مشاهده و با خیال راحت خریداری کنید.