شاید تا به حال به تحصیل در مدارس کانادا، شمالی ترین کشور قاره آمریکا فکر کرده باشید. این کشور رویایی با ترکیبی از استان های زیبا و سرزمین های دارای جمعیت پایین، پذیرش فعال مهاجرین را دارد. کانادا طولانی ترین مرز بین المللی را با ایالات متحده دارد. کشوری دو زبانه که فرانسه و انگلیسی در آن به رسمیت شناخته می شود. کانادا سومین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد و سطح بالای زندگی در آن به وضوح قابل مشاهده است. طبیعی است که همه متقاضیان مهاجرت به کانادا، به دلیل این محاسن و امکانات و فوق العاده می خواهند به کانادا بروند.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، خبر خوب برای شما این است که کانادا 21 دانشگاه معتبر دارد که نامشان در لیست 500 دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد. بهترین برنامه های مطالعاتی جهان را می توانید در کانادا تجربه کنید و از مراکز تحقیقاتی و موسسات دانشگاهی برجسته استفاده کنید.

کانادا در سال گذشته بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی را پذیرش کرده است. اغلب این دانشجویان از کشورهایی همچون ژاپن، فرانسه، چین، ایالات متحده، کره جنوبی، نیجریه، ایران، برزیل، ویتنام و هند بوده اند. به همین دلیل دولت فدرال کانادا برای 5 سال آتی، مبلغی بالغ بر 147.9 میلیون دلار را به عنوان بودجه مورد نیاز برای بحث تحصیل در نظر گرفته است. دوست دارید شرایط تحصیل در مدارس کانادا را بدانید و به زودی یکی از دانش آموزان کانادایی باشید؟ این مطلب را از دست ندهید.

o1

برای واجد شرایط بودن تحصیل در کانادا باید چه کنیم؟

همه افرادی که تصمیم به تحصیل در کانادا دارند، می خواهند که در این مسیر مهاجرتی موفق شوند و شرایط لازم را برای ورود به مدارس کشور کانادا داشته باشند. شما برای کسب شرایط لازم باید به موارد زیر توجه کنید. ناگفته نماند که مدارس کانادا در دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند. همچنین شما در هر یک از این مدارس می توانید به صورت روزانه و یا شبانه اقدام به تحصیل نمایید.

شرایط لازم برای تحصیل در مدارس کانادا:

  • داشتن بودجه مورد نیاز برای پرداخت شهریه مدارس دولتی یا خصوصی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • در صورت تمایل، اخذ ویزای همراه که همان‌ ویزای والدین بوده و مدت زمان این ویزا 5 ساله است

متقاضیان تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا باید ۵ تا ۶ ساله باشند. شما باید در طول مدت 12 سال از دوره ابتدایی تا دبیرستان را پشت سر بگذارید. در کانادا دانش آموزان 5 روز در هفته به مدرسه می روند و دو رو تعطیل هستند. تحصیل در کانادا باعث می شود که بتوانید مدرک معتبری را در تحصیل بدست آورده و تجربیات زیبایی با مطالعه در یک بستر بین المللی تجربه کنید.

مدارس دولتی کانادا شهریه ای  حدود 14000 دلار دارند و بیمه این مدارس 1000 دلار است. افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و دارای شهروندی و یا کارت اقامت هستند، می توانند مانند خود مردم کانادا، به صورت رایگان در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند.اما دانش آموزان خارجی باید هزینه پرداخت کنند و در بدو ورود ملزم به شرکت در آزمون های تعیین سطح و ارزیابی دانش هستند. اگر دانش آموز تمایل داشته باشد، می تواند دوره های تقویت زبان فرانسه و انگلیسی را هم که مدرسه ارائه می دهد شرکت کند.

کشور کانادا، با کیفیت‌ترین و استانداردترین سیستم های آموزشی کل جهان را دارد. اگر بخواهید تحصیل به یادماندنی و بی نظیری را در مدارس خصوصی کانادا داشته باشید، باید بدانید که شهریه این مدارس حدودا 50 هزار دلار است که به صورت سالیانه باید پرداخت کنید.

آموزش و تحصیل برای دولت کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است. با این وجود اجازه کار نیمه وقت برای دانشجوها نیز صادر شده است تا بتوانند در هفته ساعات مشخصی را کار دانشجویی پاره وقت هم انجام دهند. شرایط کار حین تحصیل در کانادا چندان سخت نیست و حتی در ایام تعطیلات دانشگاه هم شما مجاز به کار در این کشور هستید. به هر حال این هم راهی برای تأمین مخارج و هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا است. البته اگر تصمیم تحصیل در کانادا برای تان جدی است، توصیه می کنیم که مقاله تحصیل در کانادا با آدرس www.parsicanada.com/canada-immigration/education-in-canada را با دقت مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک می کند که اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنید.

o2

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم مانند سایر روش های مهاجرتی این کشور، مدارک منحصر به فردی را می طلبد. در زیر آن ها را برای شما شرح داده ایم:

  • ترجمه مدارک پذیرش
  • ارائه ویزای معتبری که مهلت داشته باشد
  • مدارک لازم برای اخذ اقامت کوتاه مدت با ویزای دانش آموزی
  • اقدام جهت دریافت ویزای همراه یا همان ویزای والدین در صورت تمایل
  • ارائه مدارک تحصیلی و نمرات و سوابق دانش آموزی
  • نامه پذیرش از طرف مدرسه
  • اثبات کردن تمکن مالی و اینکه می توانید هزینه های مدرسه و مدتی که در کانادا اقامت دارید را بپردازید
  • مدارکی که مبنی بر هویت شما هستند. مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ...

 درخواست مجوز تحصیل در کانادا چقدر طول می کشد تا به نتیجه برسد؟

زمان پردازش مجوز تحصیل به فاکتورهای متعددی وابسته است و نمی توان زمان دقیق برای آن گفت. به طور معمول، کمترین زمان پردازش 1 الی 2 هفته طول می کشد. از طرفی تقاضای زیاد برای تحصیل در کانادا و یا بد موقع بودن ارسال درخواست، ممکن است موجب تاخیر در صدور مجوز باشد.