پايگاه خبري تحليلي «پارس»- در پی حمله خونین تروریستی روز سه شنبه گذشته به مدرسه وابسته به ارتش در پیشاور، نخست وزیر پاکستان ممنوعیت حکم اعدام را لغو کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، به دنبال بروز جنایت تروریستی در مدرسه وابسته به ارتش در پیشاور، مسوولان اداره زندان ها در پاکستان خود را برای اعدام تروریست های محاکمه شده آماده می کنند.

مجازات اعدام از سال 2008 تاکنون در نتیجه امضای موافقتنامه تجاری میان پاکستان و اتحادیه اروپا لغو شده است.

مسوولان اداره زندان ها از اعدام دستکم 17 تروریست محکوم شده در دادگاه های نظامی و مبارزه با تروریسم در زندان های راولپبندی، لاهور و فیصل آباد، طی هفته آینده خبر دادند.

این اقدام پس از حمله شش تن از تروریست‌های طالبان به مدرسه وابسته به ارتش در پیشاور صورت گرفت که در آن 141 نفر کشته شدند و کشته شدگان نیز دانش‌آموز بودند.

فاجعه تروریستی روز سه شنبه 25 آذر ماه، موجب وحشت مردم پاکستان شد و بار دیگر احتمال حملات تروریستی وحشتناک را در این کشور افزایش داد. به دنبال این حمله تروریستی، دولت پاکستان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

حمله خونین پاکستان از زمان بمب‌گذاری انتحاری سال 2007 در شهر کراچی پاکستان با 150 کشته بی‌سابقه بود.

بیش از هزار دانش آموز دختر و پسر و کارمند در مدرسه پیشاور حضور داشتند که افراد مسلح وابسته به طالبان پاکستان حمله خود را به آن آغاز کردند.