استخدام در بهترین زمان‌ها دشوار است، اما شرکت‌هایی که به کارکنان مهندسی برق نیاز دارند حتی با موانع بیشتری نسبت به شرکت‌های استاندارد دیگر روبه‌رو هستند. مهندسان برق تقاضای زیادی دارند، بنابراین بهترین داوطلبان در هنگام تقاضا برای موقعیت‌های شغلی حق انتخاب زیادی را دارند. اگر در سیاست‌های استخدام خود پیشگام نیستید، ممکن است شخصی را استخدام کنید که مهارت و نگرش او با شرکت شما مطابقت نداشته باشد. این می‌تواند پروژه‌های شما را به تأخیر بیندازد و منجر به هزینه‌های بالای تعویض کارمند شود. شما باید بدانید که چگونه افراد مناسب را پیدا کنید و آنها را متقاعد کنید که با شما کار کنند.

این امر می‌تواند برای شرکت‌های کوچک، کار بزرگی به نظر برسد. شما می‌خواهید بهترین استعداد را جذب کنید، اما ممکن است نتوانید با حقوق و مزایایی که رهبران بزرگ صنعت می‌توانند ارائه دهند، رقابت کنید. بنابراین وقتی دامنه متقاضیان شما محدود است و رقبای شما بسته‌های جبران خدمت جذاب‌تری را دارند؛ چگونه می‌توانید سازمان خود را برجسته کنید؟

دیده‌شدن سازمان شما، فقط در صورت داشتن اطلاعات صحیح امکان‌پذیر است. ادامه این  مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه می‌توانید از مزایای شرکت خود برای استخدام مهندس برق استفاده کنید.

«برای انجام تست mbti کاربوم کلیک کنید»

۱. بر پروژه‌ها و فرصت‌های جالب توجه تأکید کنید

حقوق و مزایا مهم است. مهندسان ارزش کار خود را می‌دانند و انتظار دارند متناسب با آن حقوق بگیرند. اما پول همه‌چیز نیست. کارکنان مهندسی برق اگر بخواهند بینش و تجربه ارزشمندی را کسب کنند، درمورد مطالبات خود برای جبران خدمت سازش خواهند کرد. به هر حال، چرا وقتی می‌توانید در حوزه‌ای تخصص خود را توسعه داده و حقوق و دستمزد بالاتری را نیز بخواهید، موقعیتی در سطح متوسط ​​را بپذیرید؟

رهبران صنعت از اعتبار و منزلتی برخوردار هستند؛ اما می‌توانند کاری کنند که مهندسان احساس کنند تنها دندانه‌هایی از هزاران چرخ‌دنده عظیم سازمانی هستند و نقش مهمی را ندارند. شرکت‌های کوچک می‌توانند فرصت‌های رهبری و پروژه‌های ابتکاری را ارائه دهند تا کارمندان را تحریک کرده و مشاغل جدید را شروع کنند. هنگام تهیه پیش‌نویس آگهی‌های شغلی و مصاحبه با متقاضیان، بر کار مهیج شرکت خود تأکید کنید. اگر مهندسی معتقد است که شرکت شما می‌تواند منافع او را برآورده کند، احتمالا شما را به جای رقیب بزرگ‌تری انتخاب می‌کند.

۲. از فرهنگ شرکت خود استفاده کنید

d2

استخدام دیگر یک فرایند خطی نیست. شرکت‌ها باید دائما به دنبال متقاضیانی باشند که می‌توانند به‌طور لحظه‌ای و باسرعت استخدام کنند. این بدان معناست که مدیران استخدام باید رویکردهای متفاوتی را برای استخدام و جذب استعدادها در پیش بگیرند. آنها به‌طور فزاینده‌ا‌ی به فرهنگ شرکت خود برای جذب کارکنان مطلوب اعتماد کرده‌اند.

این از دید یک کارمند، منطقی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد در دفتری با مزاحمت کار کند که باعث رشد یا ارزیابی بازخورد کارکنان خود نشود. مدیران استخدام باید فرهنگ دفتر خود را در مراحل استخدام به تصویر بکشند. از توصیفات کارمندان راضی استفاده کنید، یا دیدگاه‌های بیان‌شده در بازدید از شرکت را به اشتراک بگذارید. داوطلبان مهندسی می‌خواهند ببینند که دفتر شما مکانی پر جنب‌و‌جوش و دل‌گرم کننده است؛ بنابراین باید نشان‌دادن فرهنگ سازمانی شما در رأس امور قرار بگیرد.

۳. تجربه مهم است؛ اما مهارت‌های نرم نیز مهم است

مهندسان برق برای انجام وظایف خود نیاز به صلاحیت سختگیرانه‌ای دارند. گاهی اوقات مدیران استخدام این ویژگی‌های حرفه‌ای را بیش‌ازحد تأکید می‌کنند و مهارت‌های نرم را نادیده می‌گیرند. این کار می‌تواند اشتباهی پرهزینه باشد.

همیشه نمی‌توان بر اساس رزومه و مصاحبه تشخیص داد که کارمندی مناسب است یا نه. باید احساس، شخصیت، توانایی یادگیری و مهارت‌های کار تیمی آنها را نیز بررسی کنید. فقط در این صورت است که می‌فهمید آیا متقاضی مورد نظر می‌تواند در محل کار شما رشد کند یا خیر.

«برای تهیه یک رزومه حرفه‌ای، از رزومه ساز کاربوم استفاده کنید»

۴. با یک استخدام کننده کار کنید

مراحل گفته شده به استخدام کارکنان مهندسی برق بهتر کمک می‌کند؛ اما همچنین برای این کار به راه‌کارهای گسترده‌ای نیاز دارند. اگر از اولویت‌های خود مطمئن نیستید یا تحت‌فشار هستید، ممکن است نتوانید این برنامه‌ها را تنظیم کنید. در این موارد، برون‌سپاری به آژانس استخدام واجد شرایط می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات صحیح را در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت بگیرید.