به گزارش پارس به نقل از نسیم ؛ مجید عزیزیان رئیس انجمن کشتارگاه‌های تهران بیان داشت: ما عوارض مصوب را بر اساس افزایشی که هر ساله‌ دولت بر روی میزان حقوق و مزایای کارگری می‌کشد انجام می‌دهیم.

وی در رابطه با موضوعی که مدتی قبل در گفتگو با رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با بالا بودن هزینه‌های کشتارگاه‌های تهران مطرح شده بود، گفت: هزینه کشتارگاه ما و تعداد پرسنل‌ها کاملا مشخص است. از طرفی کشتارگاه تهران نسبت به کشتارگاه‌های دیگر در سراسر کشور کمترین هزینه را دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: هزینه‌ای که کشتارگاه از کشتارکننده می‌گیرد به نسبت قیمت گوشتی که در مغازه عرضه می‌شود بسیار پایین‌تر است. اگر این دو با انصاف مقایسه شود مشخص می‌شود که پول به جیب کشتارگاه‌ها می‌رود و یا کشتارکنندگان‌ و واسطه‌ها.

عزیزیان با بیان این مطلب که کشتارگاه به نسبت سرمایه‌ای که می‌گذارد حتی درآمدش هم توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: اختلاف گوشت از محل کشتارگاه‌ها تا محلی که به دست مصرف کننده می‌رسد بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: این اختلاف به سود کسانی است که واسطه‌گر هستند و حتی کمترین هزینه‌ای را هم خرج سرمایه‌گذاری نکرده‌اند در صورتی که کشتارکننده باید هزینه زیادی را متقبل شود.

کشتارگاه تهران به نسبت کل ایران با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد هزینه کمتری دریافت می‌کند.

وی در پاسخ به این که چرا عوارض قسمت‌های مختلف از جمله کله و پوست به صورت جداگانه دریافت می‌شود، گفت: من بیش از 20 سال است که کشتارگاه دارم، از قدیم عوارض پوست، کله و ... جدا و تفکیک شده بوده است و این اصلا موضوع جدیدی نیست که دوستان نسبت به آن انتقاد داشته‌اند.

وی افزود: البته یک جا گرفتن عوارض باهمدیگر برای ما مشکلی ندارد بنابراین حاضریم جلسه‌ای بگذاریم، توافق کنیم و هزینه عوارض را یک جا دریافت کنیم.

رئیس انجمن کشتارگاه‌های تهران بیان داشت: کشتارگاه‌های استان تهران با توجه به تعداد کشتارشان جوابگوی هزینه‌ خودشان هم نیستند، الان از بهمن ماه هزینه برق و حقوق کارگر و ... گران شده است اما ما هیچ افزایشی نداشته‌ایم.

وی دلیل بالا نبردن هزینه‌‌ کشتار را بیان داشت و گفت: ظرفیت کشتارگاه‌ها خالی است و در بین آن‌ها رقابت برای جذب مشتری وجود دارد پس مجبور هستند با قیمت‌های پایین خدمات ارائه دهند.

عزیزیان عنوان کرد: متأسفانه در کشور ما تنها در فکر تنظیم بازار هستند و تنظیم تولید وجود ندارد  در صورتی که چرخه تولید تا مصرف باید اصلاح شود زیرا سود نه در جیب تولیدکننده می‌رود نه در جیب کشتارکننده.

وی ادامه داد: کسانی در بازار اختلاف قیمت ایجاد می‌کنند که هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در بازار گوشت ندارند بلکه فقط درآمد کسب می‌کنند.

عزیزیان در پایان با بیان قیمت های کنونی در کشتارگاه ها گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی بدون دنبه در کشتارگاه‌ها 25 هزار تومان است و گوشت گوساله زنده 12 هزار تا 12500 است و گوشت به صورت لاشه گوساله هم حدود 21 تومان است.