به گزارش پارس نیوز، 

البته شاید این موضوع نیازمند تحقیق و بررسی بیشتری باشد اما این شرکت به راه حل هایی فراتر از احراز هویت از طریق تلغن می باشد.در خبری که دیروز در این زمینه منتشر شد یکی از مهندسین این شرکت آپدیتی برای این سیستم احراز هویت منتشر کرده است که به صورت علنی آن را اعلام کرد.

(( اینستاگرام بلاخره راهی برای سیستم احراز هویت پیدا کرد!!

از اینستاگرام ممنونیم!من منتظر این خبر از سال ۲۰۱۶ بودم! و در نهایت می توانیم به سیستمی غیر از پیام های اس ام اسی متکی باشیم! ))

همین الان ، اینستاگرام این اجازه را به کاربر ارائه می کند که کاربران می توانند از طریق تلفن همراهی که قبلا با آن اکانت را ساخته است وارد اکانت خود شوند اما دلیل این آپدیت هم می تواند دسترسی ناجوانمردانه هکر به شماره تلفن کاربران و استفاده از آن برای وارد شدن به اکانت فرد مورد نظر باشد.این سیستم می تواند کاربران از سوی هکرها مصون نگه دارد و امیدواریم که این خبر حقیقت داشته باشد زیرا می تواند پیشرفت بزرگی در زمینه حفاظت اطلاعات برای این نرم افزار باشد.

اگر هکری بتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند قطعا دسترسی به مسائل مالی فرد نیز راحت می گردد یا اینکه می توانیم با ارسال درخواستی به اکانت های دیگر فرد در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، آمازون و .. دست پیدا کنند.اخیرا هم خبری منتشر شده که هکرها بیشتر به اکانت های نایاب و خاص حمله می کنند.

خیلی از شرکت های تکنولوژی ، نرم افزار و ابزارهایی در زمینه حفاظت در برابر آسیب پذیری سیستم احراز هویتی دو مرحله ای اس ام اس به بازار عرضه کرده اند برای مثال شرکت گوگل کدهایی که ارسال می کند به صورت تصادفی بوده و در بازه زمانی کوتاهی قابل استفاده می باشد ، البته فیسبوک نیز  از چنین سیستمی استفاده می کند.این موضوع که اینستاگرام هم به فکر این کار افتاده است خیلی جالب توجه و ایده آل می باشد.