حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به تدوین طرح ملی مسکن انقلاب برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه اظهار کرد: این طرح با داشتن چهار فاز فراتر از مسکن مهر است و همه دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن را به نوعی دخیل می‌کند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در طرح ملی مسکن قرار داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی قدم بزرگ و اساسی را در بحث ساخت مسکن برداریم تا مشکل همه اقشار متوسط و پایین جامعه طی دو برنامه 5 ساله حل شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت و براساس اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است، اظهار کرد: ما در این طرح به بحث حاشیه نشینی بسیار اهمیت داده‌ایم. دولت باید امتیازهایی را مانند زمین در طرح ملی مسکن انقلاب عرضه کند.

وی یادآور شد: در طرح  زمین‌های دولتی که قیمت و میزان تاثیرگذاری آن برای تولید مسکن صفر در نظر گرفته شده است، مانند دهه اول انقلاب اسلامی که زمین در اختیار مردم قرار می‌گرفت البته در این طرح تلاش کردیم، با رفع نواقص و استفاده از تجربه آن زمان به صورت انبوه‌سازی مسکن را تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.