به گزارش پارس ، بهروز نعمتی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در صورت واگذاری زمین مسکن مهر به مالکان آنان که عمدتا اقشار نیازمند به مسکن هستند خیال مالکان این مسکن از صاحب خانه شدن، جمع می شود.

وی با بیان این که « هر لایحه ای معایب و محاسنی دارد» گفت: اگرچه این لایحه ممکن است منجر به دامن زدن به بازار سوداگری مسکن شود اما از سویی دیگر نیازمندان به مسکن را صاحب خانه می کند.

نماینده مردم اسدآباد افزود: در حال حاضر براساس اطلاعات دریافتی در حال حاضر اعیانی مسکن مهر در برخی شهرک ها از جمله شهر پرند و پردیس به قیمت های بالایی خرید و فروش می شود که این نشان می د هد سوداگران در این بخش ورود پیدا کرده اند البته با تصویب طرح واگذاری زمین مسکن مهر به مالکان ممکن است سوداگران دامنه عمل وسیع تری پیدا کنند، ولی باید به این موضوع توجه کرد که برای جلوگیری از شیوع بازار سوداگری می توان پیش بینی های خوبی در لایحه دولت درنظر گرفت.

نعمتی متذکر شد: همانقدر که ممکن است بازار سوداگری مسکن در این حوزه تقویت شود به همان اندازه ممکن است مالکان مسکن مهر که عمدتا اقشار بی بضاعتی هستند تمایلی به فروش مسکن خود نداشته باشند و بخواهند آن را حفظ کنند، بنابراین نمی توان صدرصد مطمئن بود که سوداگری در مسکن مهر رواج می یابد.