یکی از همیاران طبیعت شهرستان جهرم، شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: این آتش هم اینک در منطبه دوبند زنگویی و ارتفاعات میرچکی روستای هکان جهرم در حال پیشروی است و در حال حاضر نیروهای امدادی و مردم برای فرونشاندن و مهار این آتش تلاش می‌کنند.

امین امیر حمیدی، از تمام دوستداران محیط زیست، همیاران طبیعت و کوهنوردان نیز درخواست کرد برای جلوگیری از پیشروی این آتش و اطفای آن، کمک کنند.

وی، در مورد آتش‌سوزی که از دیروز (هفدهم خرداد ر منطقه چاه نفت جهرم رخ داد گفت: علت این آتش سوزی، به دلیل جرقه ناشی از قطع کابل برق بود و در اطفای این حریق که ۲۰ ساعت به طول انجامید و تا ظهر امروز (هجدهم خرداد) ادامه داشت، کارکنان منابع طبیعی، همیاران طبیعت، گروه های کوهنوردی و بسیجیان مشارکت داشتند.

به گفته امیر حمیدی، پوشش گیاهی ارتفاعات چاه نفت (کوه گُرم) شامل گونه‌های بادام کوهی، گون، ارژن و... است و تا کنون میزان خسارت‌های این حریق برآورد نشده است.

وی، همچنین از مردم خواست برای حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی، از آتش زدن کاه و کُلش در اراضی کشاورزی که بر اساس قانون جرم نشاخته شده و خود می‌تواند منشا آتش‌سوزی باشد جدا پرهیز کنند و از مقامات قضایی نیز درخواست کرد با متخلفان در این زمینه قاطعانه برخورد کنند.