به گزارش پارس، مهرداد بهاروندی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت:در پی آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت که از روز سه سنبه آغاز و تا روز پنج‌شنبه ادامه داشت 808 هکتار از مراتع جنگل‌های این منطقه در آتش سوخت.

وی بابیان اینکه این آتش‌سوزی ساعت 11 روز پنج‌شنبه مهار شد، افزود: در طول این مدت سه بار حریق مهار شد اما به خاطر وزش باد شدید و صعب‌العبور بودن منطقه آتش دوباره شعله‌ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر خسارت این آتش‌سوزی مربوط به پوشش مرتعی داخل جنگل بوده است،عنوان کرد: در بحث اطفاء حریق به علت برخورد با شب و عدم شناخت نیروها از مسیر عملیات اطفاء حریق به‌کندی پیش رفت.

وی بابیان اینکه علت این آتش‌سوزی به‌طور یقین عامل انسانی بوده است، بیان کرد: پیگیری‌هایی در دست بررسی است تا بتوانیم عامل انسانی، عمدی یا غیر عمد بودن آن را شناسایی کنیم کمااینکه موارد گزارش‌ها حاکی از این است که گردشگران در این منطقه برای پخت‌وپز آتش روشن کرده‌اند.

بهاروندی تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه بیش از 50 اکیپ ازجمله نیروی‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی به‌صورت شبانه‌روزی برای خاموش کردن آتش جابه جا می‌شدند اما به خاطر وزش باد شدید در شب و صعب‌العبور بودن با کندی پیش رفت.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان، در رابطه با مهار این آتش‌سوزی، خاطرنشان کرد: اگر در ابتدای آتش‌سوزی از بالگرد استفاده می‌شد سطح آتش‌سوزی به‌شدت کاهش پیدا می‌کرد.

وی اظهار داشت: مسئولان استان پیگیری‌هایی انجام دادند تا یک هلیکوپتر آب‌پاش با 40 تن آب به منطقه اعزام شود اما چون مجوز گرفتن آن زمان‌بر بود و این هلیکوپتر در روز سوم به خاطر حرارت منطقه نتوانست حضور پیدا کند.

بهاروندی با اشاره به حضور هلیکوپتر هلال‌احمر در این منطقه، عنوان کرد: این آتش‌سوزی در روز سوم به کمک نیروها مهارشد.